מבזקים

עימות נדיר באלג'זירה בין אביחי אדרעי לקצין סורי לשעבר בצבא אסאד

תוכן עניינים

רס"ן אביחי אדרעי, ראש תחום תקשורת ערבית בדובר צה"ל, התראיין בתכנית הידועה לשמצה 'הכיוון ההפוך' באלג'זירה וניצח את הקצין הסורי שהתראיין מולו, בנוק אאוט

רות קרייתי | ז' באדר תשע"ח | 21 בפברואר 2018 | מערכת ישראל ניוז

דובר צה"ל אביחי אדרעי התארח אמש בעימות טלוויזיוני בערוץ אלג'זירה, מול קצין סורי בדימוס סלאח קיראטה, קצין לשעבר בצבא סוריה התומך במשטר אסאד ומתגורר כיום בספרד. הראיון התייחס לתקיפת חיל האוויר בסוריה לאחר חדירת הכטב"מ האיראני.  הראיון תפס תאוצה ברשתות החברתיות בגלל ההופעה המרתקת והעימות הנדיר, אך בעיקר בעקבות התשובות והמידע שמסר סר"ן אביחי אדרעי למראיין, לקצין הסורי ולצופים בבית. התוכנית הפופולרית באלג'זירה 'הצד שמנגד' עסקה בתקרית הפלת מטוס ה-F-16 בעקבות ירי נ"מ איראני מעל הגליל לפני כשבועיים.

המגיש פייסל אל-קאסם פתח בשאלה קנטרנית שהופנית לקצין הסורי בדימוס: "מה התועלת בהפלת מטוס ישראלי אחד, כאשר כמה רגעים לאחר מכן חצי ממערך הנ"מ שלך מושמד?". הקצין הגיב: "הפלת המטוס הישראלי היא לא אירוע חולף והוא שינה את כללי העימות". סר"ן אביחי אדרעי לא נשאר חייב וענה: "קיראטה גר בספרד ולכן הוא אינו יכול לשמוע את קולה של העליונות האווירית הישראלית לפני ואחרי האירוע הזה. אם ישאל את חבריו וקרוביו שבדמשק, האם הם שומעים מדי שבוע את העליונות האווירית הישראלית, הם יענו לו בחיוב. הערבים והסורים נשענים על דיבורים, ואנחנו נשענים על מעשים".

סר"ן אביחי אדרעי הזכיר לקצין הסורי את תוצאות המשאל שערך בפייסבוק: "האם קהל העוקבים שלך מאמין יותר לישראלים? או לסורים? התשובה של רובם היתה שהם מאמינים לישראלים. אנו נמשיך בגיחות ובפעילות שלנו מול האיומים". המשיך רס"ן אדרעי. "היה מי שהזמין את האיראנים לכבוש את בסיס T-4 הסורי, לא כדי שישתמשו בו נגד דאע"ש, או נגד האופוזיציה הסורית כפי שהם טוענים בשקר, אלא כדי להתעמת עם ישראל באופן גלוי. כל מי שמשחק באש, אצבעותיו נשרפות".

הקצין הסורי: "אני אחראי על מה שאני אומר. אתה הולך על מתח עדתי וחצוף כמו הישות שלך. אתה יליד 1982, אתה ערבי-עיראקי, אל תשכח את הלאום שלך. אני מאתגר את הטייסות הישראליות שייכנסו שוב לשמי סוריה".

בהמשך, בנקודות מעניינות בראיון: "אומר בפה מלא שאיראן רצחה את רמטכ"ל חיזבאללה מוסטפה באדר א-דין"

"חיל האוויר התכוון לתקוף רק מטרות איראניות ורק אחרי שהסורים ירו נ"מ, צה"ל תקף את הסורים. משמע, ישראל מפרידה בין איראן לסוריה".

אדרעי מלגלג על נושא הנאומים מהבונקר, של מיודענו נאסראללה. "מתחבא בבונקר בגלל העליונות האווירית והמודיעין הישראלי".

 

רס"ן אביחי אדרעי באלג'זירה. צילום מסך
רס"ן אביחי אדרעי באלג'זירה. צילום מסך

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: