מבזקים

נשיא המדינה: "חייבים להילחם באנטישמיות, גם כשהיא מוסווית כאנטי-ישראליות"

תוכן עניינים

יום הזיכרון הבינלאומי לקורבנות השואה: נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר ביד ושם ונשא דברים הערב בפני הסגל הדיפלומטי המוצב בישראל

שלום שי גיחז | ט' בשבט תשע"ח | 25 בינואר 2018 מערכת ישראל ניוז

״העם היהודי מרגיש פחות בטוח במדינות מסביב לעולם, חלקם אף מרגישים שהם צריכים להסתיר את יהדותם. אסור לנו להיכנע לאנטישמיות, אנחנו חייבים להילחם באנטישמיות, גם כשהיא מוסווית כאנטי-ישראליות״

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים היום, חמישי, ט' בשבט, 25 בינואר, בפני הסגל הדיפלומטי המוצב בישראל לציון יום הזיכרון הבינלאומי לקרבנות השואה. במסגרת אירועי ההנצחה המתקיימים במוזיאון "יד ושם". לרגל היום נערך יום עיון לסגל הדיפלומטי המוצב בישראל ממדינות העולם. במהלך יום העיון נשאו דברים נשיא המדינה ויו"ר יד ושם אבנר שלו. בסיום האירוע סייר הנשיא בתערוכת "הבזקי זיכרון" המציגה צילומים נדירים שצולמו על ידי יהודים בתקופת השואה.

"שבעים ושלוש שנים חלפו מאז שמשרפות אושוויץ נדמו ואושוויץ הפך לסמל השואה," אמר הנשיא והוסיף: "האו"ם החליט כי היום שבו הצבא האדום שחרר את אושוויץ צריך להיות יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, למען השואה. החלטה זו מכירה בחשיבות הזיכרון של השואה ועד כמה חשוב ללמד את הדורות הבאים על השואה ולהמשיך במחויבות: 'לעולם לא עוד.' עם זאת, הזיכרון לבדו אינו מספיק. כולנו ראינו לאחרונה עלייה בהתפשטות של רעיונות אנטישמיים, גזעניים וניאו-נאצים, אנו חוזים בהתגברות מעשי אלימות אנטישמיים ברחבי העולם. קבוצות שבעבר הוקעו מהזרם המרכזי על ידי המערכת הפוליטית, מבקשות לחלחל פנימה. בסביבה זו העם היהודי מרגיש פחות בטוח במדינות מסביב לעולם, חלקם אף מרגישים שהם צריכים להסתיר את יהדותם. כל אלה מתרחשים עכשיו באירופה ובמקומות אחרים בעולם. אסור לנו להיכנע לאנטישמיות, אנחנו חייבים להילחם באנטישמיות, גם כשהיא מוסווית כאנטי-ישראלית. עלינו למתוח קו אדום ברור מאוד בינינו ובין אלה המייצגים שנאה, ניאו-נאציזם ואנטישמיות. חובתנו, נציגיה הרשמיים של ישראל ונציגי כל המדינות, לעמוד איתן ולהילחם נגד כל ביטוי לגזענות ולשנאה."

"הבזקי זיכרון – צילום בתקופת השואה", היא תערוכה שמציגה את התיעוד הוויזואלי בתקופת השואה, תוך הפניית זרקור לנסיבות הצילום ולתפיסת עולמו של הצלם המתעד ותוך התייחסות לנקודת מבטם השונה והייחודית של הצלמים היהודים. בתערוכה מוצגים קרוב ל-1500 אימג'ים (דימויים) הכוללים: תצלומים, אלבומים, יומנים ודפי עיתון.

צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: