מבזקים

מאות אנשי צוות השתתפו בתרגיל רב נפגעים שדימה אירוע טרור באצטדיון פ"ת

תוכן עניינים

200 נציגים מרחבי העולם הגיעו אתמול ללמוד איך מטפלים באירוע רב נפגעים בישראל. בתרגיל השתתפו מאות אנשי צוות מכלל הסקטורים

שלום שי גיחז | ג' בשבט תשע"ח | 19 בינואר 2018 | מערכת ישראל ניוז

בבית החולים בלינסון התקיים תרגיל רב נפגעים שדימה אירוע טרור באצטדיון פתח תקווה. התרגיל הוכתר כהצלחה בכל הפרמטרים שנבדקו. התרגיל התקיים בשיתוף משרד הבריאות, פיקוד העורף, מד"א, כבאות והצלה, משטרת ישראל, ועיריית פתח תקווה.

צילום: דוברות בלינסון
צילום: דוברות בלינסון

כ- 200 פצועים מדומים הגיעו לבית החולים כחלק מתרגיל שהחל באצטדיון פתח תקווה ודימה התמודדות עם אירוע רב נפגעים רחב הקף. הפצועים הגיעו בדרגות חומרה שונות וטופלו במחלקה לרפואה דחופה, בחדר הטראומה, ובחדרי הניתוח. בתרגיל תורגלו גם בנק הדם, מרכז המידע והדוברות. מאות אנשי צוות מכלל הסקטורים בבית החולים השתתפו בתרגיל בשיתוף פעולה מלא עם כלל הגורמים בתרגיל.

בתרגיל צפו כ 200 נציגים מכל העולם ללמוד כיצד מטפלים בישראל באירוע רב נפגעים בסדר גודל שכזה כחלק מכנס בינלאומי ברפואת שעת חירום.

ד"ר ערן הלפרן מנהל בילינסון אמר בסיום התרגיל: "רפואת טרור ורפואת אסון הופכים להיות מוקד עניין לכלל מערכות הבריאות בעולם. אנו גאים כי נבחרנו להיות המרכז הרפואי אליו הגיעו 200 אנשי רפואה מכל רחבי העולם על מנת ללמוד כיצד לנהל ולהעניק רפואה בשעת חירום. כמרכז טראומה גדול וכבית חולים שלישוני אנו מטפלים בנפגעי טראומה רבים במהלך כל ימות השנה. מספר כה רב של נפגעים כמו בתרגיל זה לא היה מעולם בישראל ועל כן היה צורך בתרגול כלל מערך בית החולים כפי שנעשה בתרגיל זה. אני מקווה כי לעולם לא נצטרך להשתמש בידע הרב שצברנו היום אולם, במידה ונאלץ לעשות זאת אני סמוך ובטוח כי אנו ערוכים לכך.ניתן לסכם כי התרגיל עבר בהצלחה מרובה. הלקחים שלמדנו בתרגיל ייושמו בין אם אלו נקודות הנתונות לשיפור ולחיזוק ובין אם אלו נקודות שיש לשמר".

צילום: דוברות בלינסון
צילום: דוברות בלינסון
צילום: דוברות בלינסון
צילום: דוברות בלינסון
צילום: דוברות בלינסון
צילום: דוברות בלינסון
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: