מבזקים

סערה בארה"ב: קצין בכיר לשעבר ב- CIA חשוד בריגול למען סין

תוכן עניינים

הקצין בכיר ב- CIA ג'רי צ'ון שינג לי משרת מאז 1994, חשוד בהסגרת סודות מדינה לסין

גבריאל ודררו | ב' בשבט תשע"ח | 18 בינואר 2018 | מערכת ישראל ניוז

שינג לי בן 53, נעצר ביום שני כשנחת בניו יורק לאחר שטס בטיסה של קאתאי פסיפיק מביתו בהונג קונג, כך הודיעו הרשויות הפדרליות בארה"ב.

לפני מספר שנים פתח כוח משימה מיוחד של ה-FBI בחקירה, ומהר מאוד התמקד החשד בשינג לי. עדיין לא ברור איך הצליח ה-FBI לפתות את שינג לי לחזור לארה"ב. גורמים רשמיים בממשל האמריקני מסרו כי לא זה סביר כי שינג לי יואשם בריגול, עבירה שדינה עונש מוות לפי החוק האמריקני. חלק מהסיבות לכך היא שהממשל לא רוצה לחשוף את השתלשלות העניינים בבית משפט פתוח.

לי, אזרח אמריקני, הואשם במסירת מידע ביטחוני. בחיפוש שנערך בשנת 2012, נמצאו ברשותו שתי מחברות המכילות את השמות האמיתיים של נכסי ה-CIA (נכס – מרגל) ושל מתקנים סודיים, הנחשבים כמה מהסודות השמורים ביותר של הסוכנות. לפי גורמים המעורים בפרשה, המידע שהעביר שינג לי לסין גרם למותם או למאסרם של כ-20 סוכנים אמריקנים.

ה"ניו-יורק טיימס" דיווח בשנה שעברה כי הממשל הסינית "פירק באופן שיטתי את פעולות הריגול של ה-CIA במדינה החל משנת 2010", ולמעשה איסוף המודיעין בסין מנוטרל זה שנים. בצמרת ה-CIA צפו בתסכול כיצד סוכן אחר סוכן מאנשיהם הטובים ביותר בסין, נכלאו או הוצאו להורג.

 

100

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: