מבזקים

יחידת ל"א האירנית התמקמה מול ה'עיניים' של ישראל בגולן

תוכן עניינים

חשיפה בלעדית: ישראל חוזרת ומזהירה מעל לכל במה אפשרית כי לא תאפשר לכוחות צבא אירנים, מכל סוג שהוא, הן צבא סדיר והן באמצעות כוחות פרוקסי, להתמקם בסוריה בכלל ומול גבול הגולן בפרט

צביקה נציב | כ"ז בטבת תע"ח | 14 בינואר 2018 | מערכת ישראל ניוז
מקור: אתר נציבנט – https://nzivnet.com/articles/14360

על פי מפקד חיל האוויר לשעבר, ישראל תקפה בסוריה יותר מ-100 פעם שיירות ומערכות נשק שהועברו מאירן לסוריה והייתה כוונה להעבירם למחסני החיזבאללה בלבנון.

ישראל גם פגעה בעבר, לא אחת, במפקדי צבא בכירים אירנים שהגיעו לגבול ישראל, בניסיון להקים מערך צבאי מול גבול הגולן ביחד עם מפקדים מהחיזבאללה הלבנוני.

לא מזמן הותקף בסיס באזור כיסווה שעל פי מקורות זרים היה שייך לאירנים והם התכוונו לשכן שם כוחות שישלחו מאירן לדרום סוריה.

מומחה צבאי מסכם את תקיפת הבסיס האירני אמש בסוריה. https://nzivnet.com/articles/13329
מומחה צבאי מסכם את תקיפת הבסיס האירני אמש בסוריה.
https://nzivnet.com/articles/13329

 

 

 

 

כמו כן דיווחנו, אך לאחרונה כי אירן הורתה לחיזבאללה להחיש את פעולותיה הצבאיות בגזרת הגולן הסורי על מנת להשתלט על כל האזורים הסמוכים לגבול ישראל.

אירן הורתה לחיזבאללה להחיש השתלטותם על אזורי הגבול עם ישראל בגולן. https://nzivnet.com/articles/14311
אירן הורתה לחיזבאללה להחיש השתלטותם על אזורי הגבול עם ישראל בגולן.
https://nzivnet.com/articles/14311

 

 

 

 

מי שעוקב מקרוב אחרי הנעשה בגולן הסורי בפרט ובכל השטח שממערב לדמשק בואכה דרום סוריה, מבין שאירן לא רק שלא נרתעת מהאזהרות והמכות הישראליות, אלא היא נחושה מתמיד להשיג את מטרתה האסטרטגית העליונה. להציב כוח צבאי מרתיע לאורך גבולה הצפוני והצפוני מזרחי שירתיע את ישראל מכל צעד צבאי נגד אירן. בשלב הראשון ובעתיד אף לנסות והתעמת צבאית עם ישראל כדי להביא לכלייתה.

על מנת להשיג את מטרותיה האסטרטגיות בגזרה מבצעת אירן סדרה בלתי פוסקת של צעדים צבאיים חשאיים, שכל אחד מהם מקדם אותה עוד פיסת דרך להגשמתם. הפעילות החשאית האירנית לא נעלמת מעיני התושבים הסורים שעל אדמתם פועלת אירן.

אתר  nzivnet.com  חושף בלעדית, מפי מקורות בתוך מחוז קונייטרה כי אירן הציבה לא הרחק מגבול ישראל יחידת מודיעין ולוחמה אלקטרונית אירנית שהגיעה הישר מאירן. היחידה, שהיא על טהרת החיילים וקצינים אירנים, התמקמה לה כ-40 ק"מ מזרחית לגדר גבול הגולן עם ישראל. ביחידה האירנית ישנם גם קציני קישור סורים המסייעים ליחידה בפעילותה על האדמה הסורית. על מנת להסתיר את נוכחותה של היחידה האירנית מעיני תושבי האזור סופחה היחידה לסד"כ כוחות דיויזיה 7, חי"ר ממוכן והיא פועלת עצמאית מתוך מתקניה ומבניה.

מיקום היחידה האירנית בתוך מתחם דיוויזיה 7 יחסית לגבול ישראל:

מיקום היחידה האירנית
מיקום היחידה האירנית

 

 

 

 

 

היחידה האירנית הביאה עימה מאירן ציוד לשיבוש אלקטרוני מתקדם, והתמקמה בשטח שהושקע הרבה מחשבה מראש על מנת לקבוע אותה. כדי להבין את המיקום הקריטי של היחידה האירנית בצעה יחידת המיפוי של אתר  nzivnet.com  הדמיה של  מיקום יחידת השיבוש מול ה-"עיניים" של ישראל בגבול הצפון הצופים לעבר סוריה,

אותם "עיניים" ו"אוזניים" של ישראל, הממוקמים על פסגת הר החרמון  ("העיניים של המדינה") ועל הר אביטל בגולן.

מיקום יחידת השיבוש האירנית מול הר אביטל:
מיקום יחידת השיבוש האירנית מול הר אביטל

 

 

 

 

 

מיקום יחידת השיבוש האירנית מול בסיס המודיעין הישראלי בהר החרמון:
מיקום יחידת השיבוש האירנית מול בסיס המודיעין הישראלי בהר החרמון

 

 

 

 

 

 

למי שלא מבין את כוונות האירנים, הרי שעצם הבאת יחידה אירנית המתמחה בשיבוש אלקטרוני מוכיחה כי במידה וישראל תכנס לעימות צבאי עם אירן, או תנסה לתקוף את כוחותיה בסוריה, הרי שחלק מהמערך האירני הלוחם יעמוד גם מתקן שינסה לעוור ולהחריש את אמצעי המודיעין הישראלים המרכזים, המוקצים לגזרה הסורית.

לא אלמן ישראל וניתן לטפל ביחידה זאת ובמתקניה בקלות יחסית. אך עצם ההתעלמות הכמעט מזלזלת בישראל, צריכה להבהיר לכולנו כי האירנים לא שוקטים אפילו לרגע בניסיונותיהם להגשים את מטרותיהם האסטרטגיות, כפי שמתבטאים מנהיגיה באופן שוטף ומעל כל אמצעי תקשורת.

ולנו, קוראי המקורות הגלויים, לא נותר אלא לנסות ולנחש איזה עוד הפתעות נמצאות בעצם ימים אלו בהקמה מול גבול ישראל?

מפת חזית הגולן המעודכנת להיום, כולל הנוכחות האירנית החדשה
מפת חזית הגולן המעודכנת להיום, כולל הנוכחות האירנית החדשה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: