מבזקים

הצעות חוק: לאסור על עובדי מדינה לשרת במקום שיש בו פעילות פלילית

תוכן עניינים

בעקבות סערת הקלטת של יאיר נתניהו, ח"כ סתיו שפיר יזמה חוק שיאסור על מאבטחים ונהגים בשירות המדינה לשרת אישים במקום שבו מתבצעת פעילות פלילית

גבריאל ודררו | כ"ד בטבת תשע"ח | 11 בינואר 2018 | מערכת ישראל ניוז

הצעת חוק חדשה שיזמה חברת הכנסת סתיו שפיר מבקשת לאסור על מאבטחים או נהגים בשירות המדינה לשרת אישים במקום שבו מתבצעת פעילות בלתי חוקית כגון: הימורים, זנות, חשפנות ועוד. את ההצעה יזמה שפיר ברקע הסערה הציבורית מהקלטותיו של יאיר נתניהו, שמתעדות ליל הוללות של בנו ראש הממשלה, שכלל תשלומי אתנן באלפי שקלים לחשפניות וקשר משמעותי עם בנו של טייקון הגז קובי מימון.

בהצעה המתייחסת למשאבים כמו אבטחה או נהגים הניתנים על ידי המדינה נטען כי אין לעשות שימוש מתוקף מעמד "שימוש אישי פסול" המוגדר כ"מעשים או פעילות לא חוקיים או כאלו הכוללים ביקור בבתי בושת, מכוני ליווי, מועדוני חשפנות, מועדוני הימורים או צריכת סמים אסורים". אם המאובטח יעשה "שימוש אישי פסול בשירותי אבטחה או נהיגה", הוא יחויב בתשלום עלות השירותים שניתנו לצורך שימוש זה לאוצר המדינה, בהתאם לקביעתו של החשב הכללי. כמו כן, נקבע כי ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת תהיה רשאית להגדיר מעשים או פעילויות נוספים כ"שימושים אישיים פסולים".

בהצעת החוק נכתב כי "מטרתה להבטיח את השמירה על הממלכתיות על ידי הבטחת תקינות השימוש במשאבי מדינה, כך שלא ייעשה בהם שימוש אישי שלא למטרה פסולה שלא מן הראוי כי תיתמך על ידי המדינה ומשאביה. לאור אופיו האישי של שירות זה שבו מתלווים לאדם מאבטח ונהג אף בחייו הפרטיים יש צורך לוודא כי לא תישכח העובדה שמדובר בשירות המסופק מכספי המדינה, ומשכך אין לאפשר שימוש בו לצרכים פסולים".

צילום: Kobi-Gideon-GPO
צילום: Kobi Gideon/GPO

ח"כ שפיר אמרה: "מאבטחים, נהגים ועובדי ציבור לא צריכים למצוא את עצמם שומרים על חדרים פרטיים שבהם נערכים מעשים בלתי חוקיים ובלתי מוסריים, שביניהם לבין המשימה שלמענה התגייסו לשירות הציבורי לא צריך להיות דבר במשותף. עצוב שיש צורך להפוך את המובן מאליו לחוק, אך התקופה האחרונה מוכיחה שכל הפרות הקדושות כבר נשחטו תחת המפולת המוסרית של שלטון נתניהו, ושעלינו להגן על עובדי המדינה מפני ההתנהלות ההרסנית הזו".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: