מבזקים

חסידי קהילת שובה ישראל ביקרו במערת המכפלה לבקשת האדמו"ר פינטו

תוכן עניינים

במעמד בטחוני לא פשוט יצאו חסידי קהילת שובה ישראל על פי בקשה שיצאה מכבוד האדמו"ר יאשיהו פינטו שליט"א לביקור במערת המכפלה

בן ציון עטיה | י"ג בטבת תשע"ח | 1 בינואר 2018 | מערכת ישראל ניוז

ביום רביעי, ה27 לדצמבר, הופצה בקהילת הקודש שובה ישראל הודעה על כך שלבקשת כ"ק האדמו"ר הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א, ייצאו במוצאי השבת הסעות אשר יובילו את בני ובנות הקהילה היישר לפתחו של גן עדן, הציון הקדוש אשר נמצא במערת המכפלה.

מערת המכפלה ידועה כאחד מהמקומות הקדושים ביותר בעולם לעם היהודי, שם קבורים אדם וחוה, האבות הקדושים אברהם, יצחק ויעקב, האימהות הקדושות שרה, רבקה ולאה ואף ראשו של עשיו.

במקביל לקדושה העצומה במקום, ידוע כי המיקום של מערת הקבר הינו בעיר חברון, אשר מעמדה הביטחוני בימים אלו אינו פשוט.

אך מי שמכיר את קהילת שובה ישראל, בטח לא יתפלא לשמוע שאישורי הגעה לנסיעה החלו להגיע עוד לפני ההודעה כי הנסיעה ותואמת עם כוחות הביטחון ותתבצע בליוויים של שוטרי משמר הגבול.

במוצאי שבת ה- 30 לדצמבר, יצאו מספר אוטובוסים עמוסים בבני ובנות הקהילה ופניהם מועדות לפתחו של גן עדן, להעתיר במקום הקדוש בתפילות על רבם וקהילתם המתפתחת. קהל המתפללים היה נרגש במיוחד מהימצאותו של בנו בכורו של כ"ק האדמו"ר, הרב יואל פינטו שליט"א.

בהגעתם, מלבד תפילות חוצבות להבות אש, הוסיף הרב יואל למעמד הקדוש בדרשה חזקה אשר בה חיזק את דרכו והנהגתו של אביו, כ"ק האדמו"ר יאישיהו פינטו שליט"א.

כמובן שכ"ק האדמו"ר עצמו היה שמח להצטרף לקהילתו האהובה וחסידיו אשר נכחו גם כן במעמד, אך עקב מצבו הרפואי נבצר ממנו לצערם של כולם. אך גם כאשר רבם לא נמצא בגופו, הוא מלווה את בני קהילתו אשר מרגישים את נוכחותו גם כאשר אינו בהכרח לידם, כך היה ניתן לחוש בתוך השירים שמילאו את קירות הציון הקדוש והיו מוקדשים לרבם הקדוש והאהוב, כאילו עמד שם ממש למולם.

ברוך מרזל אמר: "חששתי שהעובדה שהרב אינו בארץ העליה המיוחדת והמרגשת של הקהילה מידי שנה ב7 שנים האחרונות  במוצש"ק פרשת ויחי למערת המכפלה פרשה שבה מסופר על קבורת יעקב במערת המכפלה יעקב שחזל אומרים שאילו הינו יודעים את מעלותו של יעקב היינו מנשקים את האדמה 10 ק"מ ממערת המכפלה וכאן לקיים את המנהג הקדוש על קברי האבות והאימהות בפתח גן עדן כאשר למעלה מאלף מחסידי האדמור שליט"א מתפללים בהתרגשות לרפואתו אנו כתושבי עיה"ק חברון מודים לכל המשתתפים ומתפללים שכל התפילות יתקבלו באהבה וברצון".

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

 

 

 

 

 

 

11 12 13 14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: