מבזקים

מחדלי בטיחות קרינה וזיהום בחיפה: ראש העיר מגביר את התעשייה המזהמת

תוכן עניינים

ראש עיריית חיפה אישר הצבת אנטנות סלולריות בשכונות היוקרתיות ביותר בחיפה, למרות שהאנטנות מקרינות על התושבים יומם ולילה וגורמות לנזקים. התושבים פנו לבית המשפט אך ללא הואיל

ירון שמלצר | י"ב בדצמבר תשע"ח | 30 בדצמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

תושבי חיפה מתלוננים על ראש העיר של יונה יהב שאינו מונע לטענתם את התעשייה המזהמת בחיפה, שפוגעת בבריאותם של התושבים על ידי תיעוש העיר, זיהום אוויר ופקקי תנועה שעוטפים את העיר חיפה.

"אל תתנו לזה להמשיך" טוענים קבוצת הירוקים, אך גם הם אינם יכולים להתמודד כנגד הדרקון המאיים והמזהם.

התושבים נלחמים בזיהום האוויר והים
התושבים נלחמים בזיהום האוויר והים

תושבי רמת גולדה, רמת בגין ודניה טוענים שעיריית חיפה אישרה את הצבתם של חוות אנטנות סלולריות במרכזו של ישוב מגוריהם המסכנות את חיי התושבים. האנטנות פולטות קרינה שעל פי מחקרים יש בה נזקים בריאותיים רבים מאוד לטווח הקצר והארוך. הוגשה תביעה מטעם התושבים כנגד חברות הסלולר והעירייה בתאריך 24/1/18 יתקיים דיון במחוזי לגבי עניין זה. ניכר כי העירייה שאישרה את הצבת האנטנות לא התחשבה בבריאות התושבים וכן לא בירידת ערך דירותיהם ומכאן שהעירייה לא ראתה לנגד עיניה את טובת התושבים.

לטענתם, חיפה עיר מזוהמת אוויר וים, עם אחוזי תחלואה במחלת הסרטן גבוהים ביותר. על פרסומים חיפה היא העיר עם זיהום אוויר וים מהגבוהים ביותר במזרח התיכון ועם אחוזי תחלואת מחלות ריאה כתוצאה מזיהום האוויר הנגרם מבתי הזיקוק והים שלא נותרו בו חיים תת מימיים, בשל הכמיכלים שנשפכים ומצויים במי הים. על פי ממצאים מדעיים ומחקרים שנעשו ב- 30 שנים האחרונות, נראה שכמות בעלי החיים בים התמעטה עד למיימדי אסון כתוצאה מרעילות המים שנבדקה מחופי ראש הנקרה ועד פלמחים. אין אצות וככל שמתקרבים לחיפה וגם הדגה נעלמה.

בתי זיקוק ומפעלי הכמיכלים ממשיכים לפלוט עשן שמזהם את האוויר והשפכים הרעילים של חלק מהמפעלים הזורמים אל הקישון ולים ממשיכים את ההרס.

שריפה בבתי הזיקוק
שריפה בבתי הזיקוק

בשריפה קטנה שהיתה לאחרונה בבתי זיקוק, כל שמי חיפה היו שחורים מעשן שחור ורעיל. נחסמו את כל כבישי הגישה לכוון צפון, עכו והקריות והאוויר מעל חיפה היה שחור כמו פחם. זו היתה שריפה קטנה ולקח זמן רב לכבותה.

חלילה אם יפגעו במכלי הגז, או הדלק או מה שאסור לספר, יהיה כאן אסון ובכייה לדורות. עדיין יש מכלי אמוניה וחומרים אחרים וראש עיריית חיפה מתעלם מהסכנה הממשית שמרחפת מעל ראשי התושבים, ומסכן את חיי חצי מיליון תושבי חיפה.

תושבי חיפה מבקשים לפנות לבג"צ כדי לפנות את מפעלי הנפט, הגז והכימיכלים מחיפה לאיזור הנגב, כדי שלא יסכנו יותר את התושבים.

 

חוות אנטנות סלולריות סכנה לתושבים
חוות אנטנות סלולריות סכנה לתושבים
חוות אנטנות סלולריות
חוות אנטנות סלולריות
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: