מבזקים

מסדר כנפיים: טקס סיום קורס טיס מחזור 175

תוכן עניינים

בטקס מסדר כנפיים נערך בבסיס חיל האוויר בחצרים, הוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס הטיס, מחזור 175. הטקס נערך במעמד ראש המשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, משפחות הבוגרים, חברים ואנשי חיל האוויר

רות קרייתי | ט' בטבת תשע"ח | 27 בדצמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

טקס סיום קורס טייס התקיים לאחר שלוש שנות הכשרה לתפקיד הקצין, הכשרת הטייס ותואר לימודים אקדמי מאוניברסיטת בן-גוריון. שבוע הבא יוצבו מסיימי הקורס שכעת הם לוחמי צוות אוויר, בטייסות השונות בחיל האוויר ויחלו את הכשרתם המבצעית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך את הבוגרים ואמר: "חיל האוויר נמצא היום בשיא יכולתו עם מיטב הכלים והטכנולוגיות, עם המטוסים הטובים ביותר בעולם, עם הטייסים הטובים ביותר בעולם, עם כושר הגנתי והתקפי, עם עוצמת אש אדירה, שיכולה להגיע על פי הצורך למרחקים קצרים וגם ליעדים רחוקים. אנחנו ממשיכים לעמוד מול אתגרים גדולים בצפון, בדרום וגם במזרח. בכל החזיתות הללו ישנן שלוחות של האיסלאם הקיצוני, שכבר השית אסון כבד על אזורנו, אבל לא על מדינתנו. אנחנו אי בתוך הסער הרוגש הזה, אנחנו שומרים על ביטחוננו מתוך מדיניות ברורה, לא נאפשר לכוחות של צבא איראן להתבסס בסוריה כדי לפגוע בנו, ונפעל למנוע ייצור של נשק מדויק וקטלני שמכוון נגדנו. אשר לרצועת עזה, אנחנו רוצים שהאוכלוסייה המקומית תחיה את חייה בשקט וברגיעה, אבל ההחלטה אם יהיה שקט בעזה תלויה קודם כל בעזה. אנחנו לא נאפשר ולא נסבול שום הסלמה מצד החמאס או כל גורם טרוריסטי אחר נגד מדינת ישראל. נשתמש בכל האמצעים להגן על ריבונותנו, ועל ביטחונם של אזרחי ישראל".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר: "פריצות הדרך הטכנולוגיות שראינו בעשור האחרון, משנות את כל המוסכמות והתובנות שהיו קיימות עם הקמת מדינת ישראל וחיל האוויר. מטוסים, כלי טיס בלתי מאוישים ורחפנים, כיפת ברזל, קלע דוד, ומערכת החץ – כל זה ועוד חיל האוויר של היום. איך יראה חיל האוויר בעתיד, בעוד 30 שנה, את הדיונים והחשיבה התחלנו כבר היום. זו אחת מהמשימות המורכבות ביותר שלנו ערב תחילת הדיונים על התוכנית הרב שנתית הבאה. חיל האוויר הישראלי הוא כוח המחץ של צבא ההגנה לישראל, ונכונו לו בשנים הבאות כמה וכמה אתגרים שמעולם לא התמודדנו איתם".

ראש המטה הכללי רב-אלוף גדי איזנקוט אמר: "עם סיום שנת אלפיים ושבע עשרה ובפתחה של שנת אלפיים ושמונה עשרה, אנו ניצבים מול איומים רבים המתעצמים מצפון ומדרום. צה"ל פעל בשנה החולפת בכל הזירות, ביצירתיות ובנחישות, כדי להבטיח את ביטחון המדינה. ההצלחות המבצעיות התאפשרו בזכות שילוב זרועות איכותי ומקצועי, שבו היה לזרוע האוויר והחלל תפקיד מרכזי ככוח אסטרטגי, מתוחכם, מדויק ועוצמתי. עוצמתה של הזרוע היא מרכיב מכריע ביכולת ההרתעה של צה"ל ושל מדינת ישראל ונשענת בראש ובראשונה על חיילי הזרוע ומפקדיה – אלה הנוסקים עד גבול יכולתם וממלאים את משימתם עד תומה. בוגרי קורס טיס 175, היכולות המבצעיות האיכותיות שאותן רכשתן לאורך הקורס, והמקצועיות שבה דבקתם חרף כל מכשול – הן שיאפשרו לכם להמריא למשימה, לפעול בדייקנות ובקור רוח ולשוב הביתה בשלום. אני סמוך ובטוח כי ערכי המצויינות והאחריות אשר הנחלתם להם לאורך השנים, לצד המסירות והתמיכה במהלך הקורס, ילוו אותם בשעה שיגנו על המדינה ויבטיחו את קיומה. קרוב לשבעה עשורים חלפו מאז הוענקו כנפי הטיס הראשונות בשלהי מלחמת העצמאות. בשעה שעמדה המדינה תחת איום, הוכשרו ראשוני טייסנו על אדמה זרה ועשו הכל כדי להבטיח כי בבוא היום יהיו המגן החי בשמי מדינת ישראל. בחלוף שבעים שנים יש לנו צבא עוצמתי וזרוע אוויר עוצמתית ומדויקת".

מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין אמר: "אתם העומדים כאן מולי, תענדו בעוד דקות אחדות את כנפי הטיס ותצטרפו לנבחרת הנושאת על כתפיה את הזכות להגן על העם והארץ. נבחרת של לוחמי צוות אוויר הפועלת בחודשים האחרונים בחמש חזיתות ומביאה לידי ביטוי את העוצמה האווירית, המממשת הלכה למעשה את יעדיה האסטרטגיים של ישראל. פגשתי אתכם בטיסות המסכמות, קבוצת לוחמים מקצועית וערכית, שעקרונות השליחות והמצוינות מובילים אותה, זוהי ארץ ישראל במיטבה, אלו הם פני החברה הישראלית במלוא הדרה. חיל האוויר פועל בהתקפה ובהגנה, באוויר ועל הקרקע. אנו פועלים בשילוביות הולכת ומתחזקת עם כוחות היבשה והים. חיל האוויר ימשיך ויקלוט אמצעי לחימה מתקדמים, וישמר את מקומו בחזית הטכנולוגיה. אולם דבר אחד לא השתנה, והוא משקלם הסגולי של האנשים. האיכות האנושית המושכת אותנו מעלה מעלה, האנשים המכוונים גבוה, המכוונים מעל ומעבר. אני מאחל לכולכם עלו והצליחו".

 

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: