מבזקים

אירן הודיעה כי תוציא להורג את "סוכן המוסד" אחמד רזא ג'לאלי

תוכן עניינים

גזר דין מוות שהוטל על מדען הגרעין האירני אחמד רזא ג'לאלי שהורשע בריגול לטובת ישראל אושר בבית המשפט העליון בטהרן

גבריאל ודררו | ז' בטבת תשע"ח | 25 בדצמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

לטענת התביעה, ג'לאלי מסר למוסד הישראלי מידע על 30 דמויות מרכזיות בתכנית הגרעין האירנית, ששניים מהם חוסלו ב-2010. מוקדם יותר החודש הוא הודה בריגול עבור ישראל

בית המשפט העליון באירן אישר את עונש המוות שהוטל על מדען גרעין אירני שהורשע בריגול לטובת ישראל – כך פרסמה היום סוכנות הידיעות האירנית ISNA. בריאיון עם ד"ר אחמד רזא ג'לאלי, שנמצא במאסר מאז אפריל 2016 ושודר החודש באירן, הוא הודה כי סיפק לביון הישראלי מידע על מדעני גרעין, לרבות על שני המדענים שחוסלו בשנת 2010.

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

לא ידוע האם ג'לאלי סיפק את הודאתו בכפייה, שכן ארגוני זכויות אדם הפועלים ברפובליקה האסלאמית טוענים כי עצורים בדרך כלל אינם זוכים למשפט צדק או לזכויות בסיסיות. בשלב זה עדיין לא ברור מתי גזר הדין יבוצע, אך מדובר בפסיקה שלא ניתן לערער עליה.

על פי התביעה בטהרן, המידע שהעביר ג'לאלי, שהוגדר כ"סוכן מוסד", הוביל להתנקשות במדעני גרעין בכירים במדינה. "הוא העביר למוסד מידע רגיש על מתקני צבא וגרעין תמורת כסף ואזרחות שבדית", צוין בכתב האישום. על פי דיווחים בתקשורת האירנית, התובע טען שג'לאלי העביר למוסד פרטים על שלושים דמויות מרכזיות בתכנית הגרעין האירנית, ובהם שני המחוסלים מ-2010.

לפני יותר מחצי שנה התייחס שליח אירן לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה גרעינית, רזא נג'פי, לחיסול מדעני הגרעין האירנים בין השנים 2010-2012, שיוחסה על ידי מקורות זרים לישראל. "בזמן שטרוריסטים במימון ישראלי התנקשו במדעני גרעין ברחבי המזה"ת, מומחי הגרעין של המשטר הישראלי מקבלים גישה למתקנים גרעיניים בכמה מדינות", אמר אז לחבר הנאמנים של הסוכנות.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: