מבזקים

אבי דיכטר: "שני אנשים שצריכים לקבל עונש מוות הם אייכמן ויגאל עמיר"

תוכן עניינים

יו"ר ועדת החוץ והבטחון, חבר הכנסת אבי דיכטר שוחח בתוכנית הבוקר אצל רזי ברקאי על עונש מוות למחבלים, ועל יגאל עמיר ואמר: "המקרים היחידים בהם ניתן היה להרשות לעצמנו עונש מוות הם אייכמן ויגאל עמיר". תגובת נציג החברה השוויצרית: "שיחשפו את המסמכים הסודיים"

רות קרייתי | ז' בטבת תשע"ח | 25 בדצמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

דיכטר נגד עונש מוות למחבלים, אך בעד עונש מוות לרוצחו של ראש הממשלה יגאל עמיר: "המקרים היחידים בהם ניתן היה להרשות לעצמנו אייכמן ויגאל עמיר"

בתוכנית הבוקר של רזי ברקאי בגל"צ נשאל אבי דיכטר מה דעתו על עונש מות למחבלים ואיפה הוא עומד בקטע הזה, שכרגע מוגשת הצעת חוק להחיל את העונש למחבלים

ח"כ אבי דיכטר
ח"כ אבי דיכטר

 

 

 

 

 

 

ח"כ אבי דיכטר, ראש השב"כ לשעבר ענה כי הנושא צריך להיבחן משני היבטים אך לצערו לא החלנו עד כה את עונש המוות. עונש אחד בוצע, של אייכמן ועונש שני לא בוצע, של יגאל עמיר.

רזי ברקאי בתגובה: "אני שומע טוב? אתה היית בעד שיגאל עמיר יוצא להורג?"

ח"כ אבי דיכטר: "אני הייתי בעד. אני חושב שהמקרה של יגאל עמיר הוא חריג. הוא לא ניסיון לרצוח ראש ממשלה בישראל, הוא ניסיון לרצוח דמוקרטיה. זו עבירה מהחמורות ביותר שאני מכיר ואני חושב שבסוגיה הזו לא היה אומץ למערכת המשפטית לדרוש את העונש הזה והם אפילו לא איתגרו את המערכת השיפוטית".

נציג החברה השוויצרית מיכאל אשור
נציג החברה השוויצרית מיכאל אשור

 

 

 

 

 

 

 

 

מערכת ישראל ניוז פנתה לבקשת תגובה לנאמר מנציג החברה השוויצרית, מיכאל אשור שאמר: "זה מאוד מפתיע שלאחר שביקשנו מומחים בבליסטיקה, פיסיקה, מדע ורפואה שיבדקו את רצח ראש הממשלה, לאור הממצאים החדשים שהתקבלו בידינו. מאוד מפתיע שזאת תהיה תגובתו של ראש השב"כ לשעבר. החברה השוויצרית מבקשת שיחשפו לעם ישראל את המסמכים הסודיים, ואת המסמכים הסודיים ביותר (או שישאלו את שמגר, למה ברצח כל כך פשוט לפענוח, יש כל כך הרבה חומר סודי, וסודי ביותר?). הרי ברור לנו שברגע שהמסמכים האלו יחשפו, תושבי ישראל יבינו האם יגאל עמיר צריך להישאר עוד יום אחד בבית הסוהר? או לגזור עליו גזר דין מוות? אולי ראש השב"כ לשעבר טוען שהיה צריך לרצות גזר דין מוות כי הוא חושש מהבומרנג שיחזור לו בפנים. אנו ממשיכים להתעקש ולבקש היום מומחים בישראל, שיבואו לראות את ההוכחות שיש בידינו. פתאום אין מומחים רציניים בישראל?".

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: