מבזקים

התכנית החוקתית החדשה: "על הממשלה למשול ועל השופטים לשפוט"

תוכן עניינים

שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד פרסמו היום (ג') את תזכיר חוק יסוד. חקיקה שמהווה את התכנית החוקתית החדשה שגיבשו ומסדיר, לדבריהם, את היחסים בין הרשויות

בן ציון עטיה | א' בטבת תשע"ח | 19 בדצמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

בית המשפט העליון לא יוכל לפסול את מעמדם של חוקי יסוד מפני ביקורת שיפוטית. השר נפתלי בנט: "בתקופה האחרונה בג"ץ פסל חוקי כנסת והחלטות ממשלה כמו המתווה להוצאת המסתננים, חוק התקציב ושלילת תושבות של אנשי חמאס". בשבוע שעבר התייחסו השניים להחלטת בג"ץ בנוגע לגופות המחבלים. בג״ץ שגה בקביעתו שאוסרת על מדינת ישראל להחזיק בגופות מחבלים. אנו במלחמה נגד ארגוני טרור רצחניים, ולא ניתן להילחם בהם עם ידיים קשורות.  על כן באופן מיידי נחוקק חוק שיאפשר את החזקת גופות המחבלים עד לשחרור בנינו הדר גולדין, אורון שאול והאזרחים שבידי חמאס".

בנט ושקד. צילום: עומר מירון
באדיבות אתר הכנסת: בנט ושקד. צילום: עומר מירון

עוד הוסיף בנט: "סיימתי לקרוא כעת את 60 עמודי פסק הדין של השופט דנציגר בו הוא מפקיע מן הממשלה (!) את הסמכות להחזיק גופות לצרכי מיקוח, בשם זכויות המחבל. זהו פסק דין מביש. אין טעם לילל ולקטר.  עלינו, ממשלת ישראל, לעצור את המשך ההשתלטות של בג״צ על סמכויות הממשלה. השבוע נפיץ את תזכיר חוק יסוד החקיקה".

שר החינוך נפתלי בנט מסר: "היום אנחנו אומרים לבג״צ: לא הכל שפיט. בשנים האחרונות בג״צ פוסל פעולות ממשלתיות וחוקים ביד קלה מדי. על הממשלה למשול ועל השופטים לשפוט. חוק יסוד: החקיקה יגדיר בצורה מאוזנת את הגבולות בין הרשויות השונות".

שרת המשפטים איילת שקד: "האקטיביזם השיפוטי פגע קשות בדמוקרטיה הישראלית בשעה שהוא לקח מהעם את זכות הבחירה. חוק יסוד: החקיקה יחזיר את הנורמה שהיתה נהוגה במדינת ישראל ויגדיר בצורה ברורה את גבולות הביקורת השיפוטית, את הליך החקיקה וחקיקת חוקי יסוד ואת הדיאלוג בין בית המשפט והכנסת. בתוך הכאוס המשפטי הקיים היום ייעשה סדר וייווצר איזון נכון בין שלוש רשויות השלטון".

 

הכותב: בן ציון עטיה
הכותב: בן ציון עטיה

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: