מבזקים

הפלסטינית שתקפה את החיילים בנבי סאלח נעצרה על ידי כוחותינו

תוכן עניינים

כוחות צה"ל ומג״ב עצרו הלילה את עאווד תמימי, פלסטינית תושבת נבי סאלח בחשד לתקיפת קצין וחייל צה״ל. החשודה, שהועברה לחקירה, השתתפה בהפרת הסדר האלימה שהתקיימה ביום שישי האחרון, במהלכה יידו כ-200 פלסטינים אבנים לעבר כוחות צה"ל

רות קרייתי | א' טבת תשע"ח | 19 בדצמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

הלילה עצרו כוחות צה״ל ומג״ב פלסטינית תושבת נבי סאלח בחשד לתקיפת קצין וחייל צה״ל, זו הועברה לחקירה. הפלסטינית השתתפה בהפרת סדר אלימה שהתקיימה ביום שישי האחרון בנבי סלאח במהלכה יידו כ- 200 פלסטינים אבנים לעבר כוחות צה״ל.

במהלך הפרת הסדר, נכנסו מספר פלסטינים לתוך בית סמוך והמשיכו לזרוק אבנים מתוכו לעבר החיילים בהסכמת המשפחה. הכוחות הוציאו את כלל מפרי הסדר מתוך הבית ונשארו לעמוד בפתחו על מנת למנוע כניסה נוספת. בהמשך, יצאו מספר פלסטיניות אל החיילים במטרה ליצור פרובוקציה.

מתחקיר ראשוני שקיים מפקד גדוד "רותם" עולה כי מפקד הפלוגה הגיע בעצמו סמוך לבית על מנת למנוע ממפרי סדר נוספים להיכנס אליו. מהתחקיר עולה כי מפקד הכוח, לו נתון שיקול הדעת המבצעי, פעל באופן מקצועי בכך שלא נגרר לאלימות אך היה ניתן לעצור את הפלסטיניות בשטח, מכיוון שהופעלה על ידן אלימות פיזית והן בשל העובדה כי ניסו להפריע לחיילים לבצע את משימתם.

באסם תמימי, אביה של עאווד תמימי שתועדה יחד עם חברתה שהן מקללות ומכות לוחמי צה"ל במהלך הפגנה בנבי סאלח, טוען כי בתו נעצרה במהלך פשיטה לילית של כוחות הביטחון הישראליים "הם גנבו טלפונים ומחשבים, והכו את אשתי וילדיי". בצה"ל טרם הגיבו לטענות

כזכור, בסרטון שפורסם אתמול ברשת, נראות שתי נערות פלסטיניות, כשאחת מהן מתגרה בחיילים שעומדים במקום, מציקה להם, מנסה להרביץ להם ולבעוט בהם והם שומרים על איפוק ולא נופלים למלכודת התקשורתית שהוטמנה להם.

עאווד תמימי היא בתו של פעיל, הבולטים ביותר בכפר נבי סאלח שמקדם בין היתר את ההפגנות השבועיות בכפר.

מעצר הנערה שתקפה חיילים. צילום: דובר צה"ל
מעצר הנערה שתקפה חיילים. צילום: דובר צה"ל

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: