מבזקים

אחרי הפתעת מפעלי הנשק האירני בלבנון צבא ענק מחכה לאות מהחיזבאללה

תוכן עניינים

מומחים צבאיים ואנליסטים מעריכים כי החיזבאללה לא יכנס למלחמה עם ישראל לבדו אלא קבוצות גדולות של לוחמי מיליציות שיעיות ילחמו לצדו

צביקה נציב | כ"ט בכסלו תשע"ח | 17 בדצמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז
נציב נט https://nzivnet.com/articles/13737

העיתון הלבנוני א-נהאר דיווח כי גדודי חיזבאללה-עירק יהיו בין אלו שילחמו לצד החיזבאללה הלבנוני. הם קבלו את הכשרתם הצבאית באירן ובלבנון וברשותם  נשק מתקדם וכלי טייס שכבר עשו בו שימוש בלחימה נגד דאעש . לוחמים אלו נחשבים כאכזרים ובעלי כושר סיבולת לעמוד בתנאי שדה קרב ודרג הפיקוד שלהם יודע לנהל קרב תנועה.

קבוצות מיליציות שנלחמות עבור אסד בסוריה
קבוצות מיליציות שנלחמות עבור אסד בסוריה

על פי העיתון, הלוחמים בגדודי החיזבאללה העירקי מורכב מלוחמי מיליצית בדר שהיו אופוזיציה לוחמת למשטרו של סאדם חוסין והתאגדו שנית להלחם בדאעש.לרשימה יש לצרף גם אתמיליציית "عصائب أهل الحق"-קבוצת אהל אלחק בעלת נסיון קרבי ארוך בלחימה נגד כוחות אמריקאים ,וכן מיליצית "פלוגות השלום" – "سرايا السلام" הנחשבת כאחת מחמשת המיליציות החזקות בעירק עקב מספר הלוחמים הגדול שבשורותיו המצייתים לפקודותיו של מוקתדא סאדר ,וכן מיליצית אבו אלפאדל עבאס – "أبو الفضل العباس" שלדעת מומחים מהווה כוח חזק ומאומן.

ראש הקבוצה העירקית למחקרים אסטרטגים, הד"ר ואת'יק אלהאשמי  אומר כי תנאי הקרב הקשים שהתנסו בהם המיליציות העירקיות נגד דאע"ש, והתאום עם כוחות החיזבאללה שלחמו לצדם ,הביאו אותם לרצות  לתמוך בחיזבאללה בכל עימות עם ישראל .

מחנה משותף ואידיאולוגי בין הקבוצות
מחנה משותף ואידיאולוגי בין הקבוצות

הפרופסור למדע המדינה ומדעי האיסלם באוניברסיטה האמריקאית בביירות אמר לעיתון כי  המכנה המשותף האידאולוגי בין הקבוצות יכול להביא להשתתפותם של עד מיליון לוחמים  לצד החיזבאללה נגד ישראל.

יש להזכיר את דבריו של שר המודיעין הישראלי -ישראל כץ בראיון לעיתון הסעודי אילאף שאמר:" אני רוצה להדגיש כי יש בידינו מידע שאירן מקימה מפעלים לייצור טילים בלבנון וכי זה קו אדום לגבינו ואנו לא נרשה לזה לקרות ונעשה מה שצריך למנוע זאת מהם כולל הקמת בסיסים אוויריים וימיים בסוריה ואסד יודע זאת היטב".

 יודעים מה זוממים נגדנו
יודעים מה זוממים נגדנו

השר כץ הדגיש כי ישראל תטפל באיומים העולים מלבנון בדרך צבאית כמו שטפלה באיומים שהגיעו מסוריה ומי שמאיים על בטחוננו וקיומנו ילמד בדרך הקשה את כוחנו והוא רב וכי יש לנו מודיעין טוב ואנו יודעים מה זוממים נגדנו ונתעמת עם זה בכל כוחנו".

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: