מבזקים

תא"ל כמיל אבו-רוקון מונה לתפקיד מתאם פעולות הממשלה בשטחים

תוכן עניינים

תא"ל (מיל') כמיל אבו-רוקון 58 בן העדה הדרוזית מעוספיה מונה למתאם פעולות הממשלה בשטחים ויחל עבודתו לאחר יום העצמאות

ערן ריבק | כ"ט בכסלו תשע"ח | 17 בדצמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, החליט לאחר התייעצות עם הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי אייזנקוט, למנות את תא"ל (מיל') כמיל אבו-רוקון למתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש). אבו-רוקון יועלה עם מינויו, לאחר יום העצמאות, לדרגת אלוף ויחליף את המתפ"ש הנוכחי, אלוף יואב (פולי) מרדכי.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

אבו-רוקון (58), בן העדה הדרוזית, תושב עוספיה, נשוי ואב לשלושה, משרת במערכת הביטחון כ-40 שנים. בשירותו בצה"ל כיהן אבו-רוקון במגוון רחב של תפקידים במנהל האזרחי, בהם: מושל טול-כרם, מפקד יחידת התאום והקישור לעזה, סגן מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש המנהל האזרחי ביהודה ושומרון. בשנת 2002 הועלה אבו-רוקון לדרגת תא"ל וכיהן כסגן מתאם הפעולות בשטחים. כשנה לאחר שחרורו מצה"ל (בשנת 2007), נקרא אבו רוקון חזרה לשירות בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" והתמנה בשנית לסגן מתאם הפעולות בשטחים. בשנת 2010 מונה לעמוד בראש רשות המעברים היבשתיים במשרד הביטחון (רמי"ם), שאחראית על אזרוח המעברים היבשתיים בין ישראל לרצועת עזה (ארז וכרם שלום) ולאורך התפר המערבי ביהודה ושומרון. אבו רוקון הוא בוגר תואר ראשון במזרח תיכון ותואר שני ביחסים בינלאומיים.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "כמיל אבו-רוקון הוא אחד המומחים הגדולים במדינת ישראל לזירה הפלסטינית. התרשמתי מאוד מידיעותיו ומניסיונו בניהול מערכות גדולות בתפקידו הנוכחי כראש רשות המעברים במשרד הביטחון. אני סבור שאין מתאים ממנו לתפקיד החשוב והרגיש כל כך, בעת הזאת".

על אלוף מרדכי אמר שר הביטחון: "פולי הוא נכס אסטרטגי למדינת ישראל. גם לאחר שיסיים את תפקידו אני בטוח שמדינת ישראל תמשיך להיעזר בכישוריו הייחודיים".

האלוף פולי מרדכי. צילום: דובר צה"ל
האלוף יואב פולי מרדכי. צילום: דובר צה"ל

אלוף מרדכי נענה לבקשת שר הביטחון והרמטכ"ל וימשיך בתפקידו עד לאחר יום העצמאות. אלוף מרדכי יסיים קדנציה של למעלה מארבע שנים בתפקיד מתאם פעולות הממשלה בשטחים ולמעלה מ- 36 שנים בשירות במערכת הביטחון. בתפקידו האחרון כמתאם פעולות הממשלה הוביל אלוף מרדכי את המדיניות הישראלית אל מול הזירה הפלסטינית בהיבטים ביטחוניים, אזרחיים ואף מדיניים בהתאם להנחיות הדרג המדיני. האלוף מרדכי ניהל מערכת יחסים נוספת עם הקהילה הבינלאומית והעולם הערבי בכל הקשור לזירה הפלסטינית.

היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים אמונה על יישום המדיניות האזרחית של ממשלת ישראל והתיאום הביטחוני בזירה הפלסטינית, כמרכיב בביטחון הלאומי של ישראל. מתפ"ש מהווה מקור ידע לאומי ומהווה גוף יועץ משמעותי לממשלה בכל הקשור לזירה הפלסטינית.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: