מבזקים

אווירה אנטי-ישראלית ואנטישמית שוררת במסדרונות האיחוד האירופי

תוכן עניינים

מרקוס פרצל חבר בפרלמנט האירופי מטעם מפלגת הימין מספר על האווירה האנטי-ישראלית האנטישמית השוררת במסדרונות מוסדות האיחוד האירופי ובאולמות הפרלמנט האירופי

גבריאל ודררו | כ"ב בכסלו תשע"ח | 10 בדצמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

פרצר מודה שבעבר הוא היה אחד מאותם גרמנים רבים, שחשבו שאין יותר אנטישמיות ועיקמו את אפם בסלידה בכל פעם שמישהו העלה את הנושא לדיון – עד שנבחר לפני כשלוש שנים לפרלמנט האירופי מטעם מפלגת הימין ״אלטרנטיבה לגרמניה״.

האווירה האנטי-ישראלית האנטישמית השוררת במסדרונות מוסדות האיחוד האירופי ובאולמות הפרלמנט האירופי גרמה לפרצל, 44, להבין שהוא טעה. כיום, פרצל – שעזב לאחרונה עם רעייתו, פראוקה פטרי, לשעבר מנהיגת ה״אלטרנטיבה״ את מפלגת הימין הפופוליסטית וייסד מפלגת ימין חדשה בשם ״המפלגה הכחולה״ (כחול הוא צבען של מפלגות ״החופש״ הלאומיות באירופה), הוא אחד הפוליטיקאים הגרמנים היחידים, שהביעו תמיכה ב״הצהרת ירושלים״ של דונלד טראמפ.

מרקוס פרצר. צילום: רויטרס
מרקוס פרצר. צילום: רויטרס

בניגוד מוחלט לעמדת ממשלת גרמניה. ״ירושלים היא בירת ישראל״, אומר פרצל ל״ישראל היום״, ״היא הוגדרה כך על ידי ישראל. לכן, הכחשת המציאות על ידי גרמניה, מדינות אירופה והאיחוד האירופי אינה רלוונטית. זו יותר בעיה אירופית מאשר בעיה של ישראל. יש עוד שורה של פוליטיקאים שחושבים כמוני. אך, הפחד בגרמניה לבטא זאת בפומבי הוא מאוד גדול.

"זה מעניין לנוכח העובדה, שהקנצלרית שלנו הצהירה בעבר שההגנה על ישראל היא אינטרס לאומי עליון של גרמניה. בה בעת, יש בגרמניה אווירה חברתית, שבה פוליטיקאים רבים מפחדים להודות באופן ברור במציאות הישראלית".

"מהתוצאות הפוליטיות שיהיו לנקיטת עמדה כזו. זה עניין, שנוגע לחופש הדעה. הדיון הפוליטי בגרמניה הוא באופן ברור פרו-פלסטיני ואנטי-ישראלי, בניגוד מוחלט לכל ההצהרות הרשמיות. נאומים פוליטיים בסוגיה זו מתחילים תמיד באמירה, שלדובר אין דבר נגד היהודים, אבל – צריך להיות אפשרי להביע ביקורת נגד ישראל.

"ואז, מובעת בדרך כלל הערכה פוליטית שמסתיימת בכך שישראל תיעלם מהמפה תוך כמה שנים. אני שומע את זה לא רק בגרמניה, אלא גם כאן, בפרלמנט האירופי. למעשה, כאן אפילו לעיתים קרובות יותר. ככל שמרחיקים יותר שמאלה בקרב צירי הפרלמנט, כך נעשה יותר קשה לאותם צירים להסתיר את החזות האנטישמית והאנטי-ישראלית שלהם.

"כמעט כל סיעות הפרלמנט אימצו עמדה חד צדדית של גינוי ההתנחלויות והם מזניחים לחלוטין את מה שקורה בצד הפלסטיני, את הפגיעה בחוק ובזכויות שמתבצעת במימון אירופי. ויש התעקשות על תהליך שלום, שישראל מתקשה מאוד לזהות. בכל פעם שנכשל מאמץ להחיות את תהליך השלום מטילים את האשמה על ישראל"

מקור: ישראל היום.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: