מבזקים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יכריז מחר על ירושלים כבירת ישראל

תוכן עניינים

סוכנות הידיעות רויטרס: גורם בכיר ורשמי בממשל האמריקני אמר שהנשיא דונלד טראמפ צפוי לצאת ביום רביעי בנאום הכרה בירושלים כבירת ישראל

נחמן ישי | י"ז בכסלו תשע"ח | 5 בדצמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

בעקבות הכרזתו המתוכננת למחר של הנשיא טראמפ, הודיע יו"ר הרש"פ אבו מאזן כי הוא מתנגד לכך בכל תוקף. הצעד עורר זעם רב בצד הפלסטיני, והחמאס הכריז אתמול על שלושה ימים של הפרות סדר.

יו"ר הרש"פ אבו מאזן קרא לנשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן להחרים את ההכרזה ובעקבות כך יצא ארדואן באיום חסר תקדים: "ירושלים זה קו אדום. אנחנו יכולים להגיע עד כדי ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם ישראל".

טראמפ יכריז באופן רשמי ירושלים בירת ישראל. צילום: AFP
טראמפ יכריז באופן רשמי ירושלים בירת ישראל. צילום: AFP

שר החינוך נפתלי בנט התייחס לדבריו של נשיא טורקיה ארדואן, לפיהם הכרה אמריקנית בירושלים כבירתה הרשמית של ישראל, והעברת השגרירות יובילו לניתוק היחסים בין טורקיה וישראל. "לצערנו בשנים האחרונות ארדואן אינו מפספס הזדמנות לתקוף את ישראל. בסופו של דבר מוטב ירושלים מאוחדת מאהבת ארדואן".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר אמר: "אין אף מנהיג שהצליח לשכנע באיומים את ישראל בסוגיות מרכזיות בהוויתה הלאומית, וארדואן לא יהיה הראשון להצליח בכך. העברת השגרירות לירושלים והכרה בירושלים כבירת ישראל אלו שני מהלכים שהיו צריכים לקרות כבר לפני 70 שנה, והם חלקי הפאזל החסרים בעצמאותה של מדינת ישראל. אין מדינה בעולם שבירתה איננה מוכרת ושמדינות העולם לא ממקמות את השגרירות בעיר הבירה שלה. אין שום סיבה שזה יהיה עוד סטארט-אפ ישראלי.

כל המאיימים בניתוק הקשרים עם ישראל בגלל שארה"ב מכירה בירושלים כבירתה ומעבירה את שגרירותה לבירת מדינת ישראל, מנסים לגבות מחיר מהמדינה ולא מהמעצמה, ארה"ב. הכרזה כזו היא הכרזה עוינת שטוב יעשה מי שהכריז אותה אם יבלע את מילותיו בחזרה. אין אף מנהיג שהצליח לשכנע באיומים את ישראל בסוגיות מרכזיות בהוויתה הלאומית, וארדואן לא יהיה הראשון להצליח בכך".

שר המדע אופיר אקוניס אמר: "הקשר עם ארדואן וטורקיה חשוב אך לא נקבל דיפלומטיה של איומים. הקשר של העם היהודי לירושלים, חזק יותר מהקשר עם אנקרה. אנחנו צריכים לחזק את הממשל האמריקני שמתכון להודיע על הדבר הבסיסי והצודק ביותר: הכרה בירושלים כבירת העם היהודי".

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: