מבזקים

יום הוקרה לפצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה בבית הנשיא

תוכן עניינים

נשיא המדינה ראובן ריבלין לפצועי מערכות ישראל ופעולות איבה: "אתם לעולם לא תהיו גיבורים שקופים"

שלום שי גיחז | י"ז בכסלו תשע"ח | 5 בדצמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

במעמד נשיא המדינה, התקיים היום (שלישי) טקס ממלכתי לציון יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה בבית הנשיא, בהשתתפות שר הרווחה, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, נציגי ארגוני הנפגעים, אנשי כוחות הביטחון ופצועים.

יום ההוקרה היא יוזמה שנולדה לפני כארבע שנים על ידי מספר גופים: ארגון "זהות", ארגון נכי צה"ל, ארגון נפגעי פעולות איבה, קק"ל, רשות הטבע והגנים, משרד החינוך והאגף לתרבות יהודית ועוד ארגונים וגופים נוספים.

צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ

לפני כשלוש שנים התקבלה החלטת ממשלה לקביעת יום ציון ממלכתי ליום ההוקרה, בתאריך י"ז כסלו מדי שנה, להוקרה ולהצדעה ללמעלה מ-70 אלף פצועים ממערכות ישראל ופעולות איבה החיים בישראל, ומתמודדים יום-יום בגבורה ואומץ לב עם הפציעות הפיזיות והנפשיות.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר במהלך הטקס: "כל אחד ואחת מכם הוא סיפור בפני עצמו. כולכם מתמודדים חודשים ושנים בנחישות בהתמדה עם פציעות קשות ושיקום ארוך. למעלה מ70 אלף פצועים ממערכות ישראל ופעולות האיבה. חיים היום בישראל. משפחת הפצועים חוצה מגזרים. אפשר לעשות ואני בטוח שנעשה יותר. אתם לעולם לא תהיו גיבורים שקופים. בעוד כמה חודשים נחגוג 70 שנה לישראל. דרכנו לא היתה קלה ואיננו יודעים איך תהיה בעתיד אבל הקמנו מדינה ואנחנו נחושים להגן עליה כנגד כל מתקפה וכל איום. מי שינסה להכות אותנו בכוח יוכרע בכוח. אני עומד כאן ונושא תפילה שמעגל הפצועים לא יתרחב".

שר הרווחה חיים כץ אמר: מחובתנו לדאוג שפצועי מערכות ישראל ופעולות איבה יקבלו את  כל הזכויות המגיעות להם, ואנחנו פועלים בעניים ביתר שאת. תמיד נעמוד לצדכם ונעשה את המירב כדי להקל על חייכם וכאבכם. אני מבקש להודות לכם ולתמוך בכם. מי ייתן והקהילה הזו לא תגדל.

צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן אמר: יום ההוקרה הוא פרי יוזמה שצמחה מלמטה והוא הפך ליום לאומי המצוין בכל שנה. עשרות אלפי בני נוער ומבוגרים לומדים ונפגשים עם אלה שהקריבו למען המדינה כל אחד בדרכו שלו. אני רואה חשיבות גדולה בחיזוק הקשר בין הדור הבא של לוחמי צה"ל שהוא למעשה הנוער של היום לבין הפצועים. אין תחליף למפגש בלתי אמצעי".

חיים בר יו"ר ארגון נכי צה"ל אמר: "אין מדינה בעולם שעושה מה שעושה מדינת ישראל עבור פצועיה. בשנתיים האחרונות אנחנו נמצאים בתהליכים כדי לשפר את מעמדם של נכי צה"ל והדברים נעשים. יש אוזן קשבת ויד פתוחה ולב פתוח. אנחנו מקבלים את הסיוע שאנחנו צריכים היום ומקדמים את נכי צה"ל בצורה שלא היתה בעבר".

אייבי מוזס יו"ר ארגון נפגעי פעולות איבה אמר: "אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי שתקבלו את כל הסיוע הנדרש כדי שתוכלו להמשיך בחייכם בצורה הטובה ביותר. אתם ראויים לכך ונפעל לשפר את חייכם כפי שעשינו עד כה. אני מקווה שנמשיך לחיות בשלום במדינתנו".

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: