מבזקים

היום לפני: נשיא ארה"ב ג'ן קנדי נרצח על ידי מתנקש

תוכן עניינים

היום לפני 54 שנים נרצח נשיא ארה"ב ג'ון קנדי על ידי מתנקש בשם לי הארווי אוסוולד בעת שהיה בביקור בטקסס

אלי ששון | ד' בכסלו תשע"ח | 22 בנובמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

נשיא ארה"ב ג'ון קנדי נורה בתאריך 22/11/1963 מבניין סמוך לכביש שבו נסע יחד עם רעייתו, ברכב עם גג פתוח. המתנקש נורה כעבור כיומיים על ידי אדם בשם ג'ק רובי בעת שהועבר למתקן מעצר מהמתקן בו הוא שהה.

נסיעה ברכב פתוח ללא מיגון
נסיעה ברכב פתוח ללא מיגון

הרצח אירע כאשר נסע הנשיא קנדי במכונית פתוחה ברחובות דאלאס לאחר ביקור בעיר פורת וורת'. הנשיא היה לקראת פגישה במרכז המסחרי של דאלאס. במכונית נסעו גם ג'ון קונלי מושל טקסס, שנפגע אף הוא בהתנקשות וג'קלין קנדי רעיית הנשיא.

 

הרוח לי הרוואי אוסוולד
הרוח לי הרוואי אוסוולד
נתפס. לי הארווי אוסוולד
נתפס. לי הארווי אוסוולד

בגרסה הרשמית נרשם בדפי ההיסטוריה כי רוצחו של הנשיא היה לי הארווי אוסוואלד והוא ירה בנשיא על דעת עצמו, ולבדו. לאחר הרצח עלו תאוריות שונות לגבי לזהות המתנקש או המתנקשים, והגרסה הרשמית לא היתה מקובלת על רבים מתושבי ארה"ב. הרצח היה אירוע טראומתי לאמריקאים ועד היום רבים רואים זאת כנושא לא פתור, שחוקרים רבים דשים בו שוב ושוב. יש לציין כי במהלך עשרות השנים שחלפו מאז הרצח, לא אותר כל אדם שהשתתף ברצח או ב"מזימת החיפוי", פרט לאוסוואלד עצמו.

ג'קלין קנדי בהלוויה של בעלה הנשיא
ג'קלין קנדי בהלוויה של בעלה הנשיא

 

יש לציין כי משפחת קנדי חוותה טראומה נוספת כאשר אחיו של הנשיא, רוברט קנדי התמודד על משרת הנשיאות בארה"ב כעבור 25 שנים, ונרצח גם הוא בטרם הגיע לישורת האחרונה, על ידי מתנקש בשם סירחאן בישרה סירחאן.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: