מבזקים

אביגדור ליברמן: "ישראל מתמודדת עם אתגרים ואיומים חדשים, קטלניים ומסוכנים"

תוכן עניינים

שר הבטחון אביגדור ליברמן סייר בתעשייה האווירית עם בכירי משרד הביטחון ונחשף למגוון פתרונות לאתגרים אסטרטגיים, בהם טילים מסוגים שונים מערכת הנשק 'חץ' והמל"ט האסטרטגי 'איתן'

שלום שי גיחז | ג' כסלו תשע"ח | 21 בנובמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ביקר היום (ג'), יחד עם בכירי משרד הביטחון, בקמפוס המרכזי של התעשייה האווירית ליד נתב"ג. בביקור השתתפו מנכ"ל משרד הביטחון האלוף (מיל.) אודי אדם ובכירי משרדו, יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית הראל לוקר ומנכ"ל החברה יוסי וייס. בפני שר הביטחון הוצגו מערכות מסוגים שונים, אסטרטגיות וטקטיות, בהן מל"טי האיתן והשובל, מערכת הנשק 'חץ 2' ו'חץ 3', מערכת 'ברק 8', מערכות מכ"מ מגוונות, מגוון מערכות טילי תקיפה והגנה, טילים משוטטים ולווייני תצפית.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

במהלך הביקור אמר שר הביטחון: "מדינת ישראל מתמודדת יום יום עם אתגרים חדשים עם איומים חדשים, יותר קטלניים יותר מסוכנים. על מנת להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל קריטי לשמר את היתרון האיכותי. מעולם לא יהיה לנו יתרון לא בגודל השטח ולא בגודל האוכלוסייה. היתרון האיכותי פירושו הון אנושי וטכנולוגיה. השילוב הזה בין אנשים לטכנולוגיה הוא מה שמבטיח את עתידה של מדינת ישראל. ההשקעה בביטחון היא גם השקעה בצמיחה ובכלכלה.'סטארטאפ ניישן' בלתי אפשרי בלי השקעה בביטחון מדינת ישראל. אני מקווה שכולנו נשכיל להמשיך ולהשקיע בביטחון וגם לראות את התוצאות לכלכלה, בצמיחה ובשגשוג של המדינה כולה".

הראל לוקר, יו"ר התעשייה האווירית: "שמחנו לארח היום את שר הביטחון ואת מנכ"ל משרדו בתעשייה האווירית. בפני השר הוצג מגוון רחב ויצירתי של פתרונות אסטרטגיים פורצי דרך, המותאמים לאיומים המשתנים באזורנו, פרי פיתוח התעשייה האווירית. התעשייה האווירית מייצרת ומפתחת מערכות שנותנות מענה לכל איום ומסוגלות להגיע לכל מקום, כולל לחלל. מדובר בפיתוחים שיהוו נדבך משמעותי באסטרטגיה ותפיסות הביטחון של ממשלת ישראל ומערכת הביטחון בשנים הקרובות. התעשייה האווירית מצויה בנתיב של שינוי ארגוני וצמיחה עסקית וטכנולוגית. לצד העבודה הצמודה עם מערכת הביטחון, אנו אחד היצואנים הגדולים בארץ ומייצאים כ80% מהתוצרת שלנו, כעשרה מיליארד שח לשנה. העולם העסקי הגלובלי בו מצויה התעשייה האווירית הוא עולם תחרותי ותובעני של חברות בטחון וטכנולוגיה ענקיות ואני שמח לומר כי על אף התחרות העצומה אנו בחזית הטכנולוגית העולמית ואנו ממשיכים לצמוח ולכבוש שווקים חדשים".

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית: "אנו רואים במשרד הביטחון שותף לדרך ולעשייה, ועבודתנו מתבצעת תוך דיאלוג צמוד ויומיומי עם מערכת הביטחון על זרועותיה השונות. התעשייה האווירית מפתחת היום מגוון מערכות פורצות דרך הנותנות מענה לצרכים האסטרטגיים והמבצעיים העדכניים ביותר כפי שהם מגיעים אלינו ממערכת הביטחון. יחד עם עובדיה המסורים, תמשיך התעשייה האווירית למנף את יכולותיה הטכנולוגיות והמבצעיות, על מנת לספק למערכת הביטחון את הפתרונות הטובים ביותר, תוך שאנו ממשיכים לקדם את עסקי החברה ופעילותה ברחבי העולם".

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: