מבזקים

צבא זימבבואה השתלט הלילה על הבירה ועצר את הנשיא

תוכן עניינים

הצבא בזימבבואה נפרס הלילה במטה הטלוויזיה הממלכתית, הכריז על מאבק נגד ה"פושעים" שמקיפים את הנשיא וגרמו למשבר כלכלי וחברתי ועצר את הנשיא. מהמדינה נמסר כי עדיין לא ידוע אם מדובר בהפיכה צבאית להחלפת השלטון

גבי ודררו | כ"ו חשון תשע"ח | 15 בנובמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

הלילה השתלט צבא זימבבואה על תחנת השידור הממלכתית בהרארה. אזרחים דיווחו על קולות נפץ באזור מגוריו של הנשיא. חיילים ונגמ"שים נפרסו מול מטה תחנת השידור והצבא הכריז על משימה נגד "הפושעים" המקיפים את הנשיא מוגאבה, שנמצא ב"מקום בטוח".

סגן הנשיא ומפקד הצבא. צילום AP
סגן הנשיא ומפקד הצבא. צילום AP

למהלך זה קדם איום של מפקד הצבא לפעול כדי להפסיק את הטיהור שמוביל מוגאבה, שינוע טנקים מפלג צבאי שתומך בסגן הנשיא המודח, לעבר הבירה הרארה ותפיסת הנשיא. המשבר המדיני לאחר הדחת סגן הנשיא, מוותיקי הצבא ומי שנחשב ליריבה העיקרי של אשתו של מוגאבה, מהמתחרים על השלטון והמתח הפוליטי בא על רקע משבר כלכלי חמור במדינה שכלל מחסור חמור במזומנים ובמוצרי צריכה.

צבא זמבבואה חוסם את הדרכים. צילום: AP
צבא זמבבואה חוסם את הדרכים. צילום: AP

חיילים וכלי רכב משוריינים חסמו כבישים המובילים למשרדי הממשלה, לפרלמנט ולבתי המשפט במרכז הבירה הרארה. במקביל, תורים ארוכים השתרכו מחוץ לבנקים ומוניות שירות הסיעו נוסעים לעבודתם.

"אנחנו פועלים רק נגד הפושעים שסובבים את הנשיא מוגאבה, שביצעו פשעים שגורמים נזק כלכלי וחברתי במדינה, כדי להעמיד אותם לדין", אמר מייג'ור גנרל ס.ב מויו, ראש מטה הלוגיסטיקה, בשידור בטלוויזיה הממלכתית. "אנחנו מצפים שהמצב ישוב לנורמליות עם השלמת המשימה".

ארצות הברית ובריטניה קראו לאזרחיהן בבירה הראראה להישאר בבתים בשל "חוסר הוודאות הפוליטית".

סגן הנשיא המודח, אמרסון מאנגנגווה. צילום: AP
סגן הנשיא המודח, אמרסון מאנגנגווה. צילום: AP
נשיא זימבבואה, רוברט מוגאבה. צילום: AP
נשיא זימבבואה, רוברט מוגאבה. צילום: AP

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: