מבזקים

ארה"ב: זוהה היורה מהכנסייה בטקסס

תוכן עניינים

אתמול (א') נהרגו 26 בני אדם לאחר שצעיר חמוש בנשק אוטומטי, לבוש שחורים ואפוד מגן פתח בירי במהלך טקס שנערך בכנסייה בעיירה קטנה בטקסס. במשטרה אישרו את זהותו של היורה: דווין פטריק קלי, חייל משוחרר בן 26 תושב העיר סן אנטוניו

גבריאל ודררו | ט"ז חשוון תשע"ח | 6 בנובמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

המשטרה הפדרלית בארה"ב אישרה הלילה (שני) את זהותו של היורה מהטבח בכנסייה בטקסס: דווין פטריק קלי, בן 26 מהעיר סן אנטוניו. באירוע הירי נהרגו לפחות 26 בני אדם, לאחר שקלי נכנס לכנסייה בעיירה סאת'רלנד ספרינגס במהלך טקס ופתח באש. קלי אותר ירוי ברכבו ומותו נקבע. מתחקיר המשטרה עולה: החשוד הגיע לזירה לבוש במדים שחורים ובאפוד מגן.

מדיווחים בארה"ב נודע כי קלי, חייל לשעבר בחיל האוויר האמריקני הוצב בבסיס במדינת ניו מקסיקו, ושירת במשך ארבע שנים בין השנים 2010 ל-2014. הוא ננזף ושוחרר לאחר משפט צבאי מסיבה שאינה ברורה.

חלק מחקירת המשטרה מתמקדת במניע לטבח, בנשק שהשיג החשוד ובקשר בינו לבן ארגוני טרור, אם קיים.

במהלך תדרוך לעיתונאים, סיפרו במשטרה על תושב העיירה שמתגורר בסמוך לכנסייה והצליח לירות לעבר החשוד עם רובה ציד שנשא, כאשר זה יצא מהכנסייה לאחר הירי. לפי הפרטים, קלי הפיל את הנשק האוטומטי בו אחז ורץ לרכבו. גורמים במשטרה המקומית אישרו כי היורה אותר מת ברכבו בתום מרדף משטרתי, לא ברור אם הוא התאבד בירייה או שנורה למוות על-ידי אותו תושב שירה לעברו. כמו כן, המשטרה הודיעה בתדרוך כי ברכבו של קלי נמצאו כלי נשק נוספים.

הנשיא דונלד טראמפ שנמצא בימים אלה במסע באסיה, התייחס לאירוע בציוץ, וכתב: "שהאל יהיה עם אנשי סאת'רלנד ספרינגס, טקסס. ה-FBI ואנשי כוחות הביטחון בזירה. אני עוקב אחר המתרחש מיפן".

 

דווין פטריק קלי, בן 26 מסן אנטוניו
דווין פטריק קלי, בן 26 מסן אנטוניו
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: