מבזקים

נשיא המדינה: "הידידות בין ישראל וניו-זילנד מאוד מיוחדת והחלה לפני קום המדינה"

תוכן עניינים

נשיא המדינה ורעייתו אירחו היום את המושלת הכללית של ניו-זילנד, פטסי רדי המבקרת בישראל במסגרת האירועים לציון 100 שנים לשחרור באר שבע על ידי כוחות אנז"ק במלחמת העולם הראשונה

שלום שי גיחז | י׳ בחשון תשע״ז | 30 באוקטובר 2017 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה אירחו היום, יום שני, י' בחשוון, 30 באוקטובר, בבית הנשיא בירושלים, את המושלת הכללית של ניו-זילנד, Dame Patricia Reddy, מלווה בבעלה Sir David Gascoigne, המבקרים בישראל במסגרת האירועים לציון מאה שנים לשחרור העיר באר שבע.

הנשיא בירך את המושלת הכללית ואמר: "הידידות בין ישראל וניו-זילנד מאוד מיוחדת. היא החלה זמן רב לפני קום המדינה," וציין, "לפני מאה שנה, חיילי ניו-זילנד סייעו לשחרר את מדינת ישראל מהאימפריה העות'מאנית במלחמת העולם הראשונה. אלה היו חיילי ניו-זילנד וכוחות אנזא"ק אחרים שכבשו את באר שבע, ובקרב הזה, 31 חיילים איבדו את חייהם. המורשת שלהם היא הידידות האיתנה בין עמנו. כיום, אנו בונים קומות נוספות על בסיס המורשת הזאת.״ "קהילת העסקים בניו-זילנד מבקשת קשרים הדוקים יותר עם המערכת העסקית הישראלית," אמר הנשיא וציין כי בשנה וחצי האחרונות היו מספר משלחות, עסקים והסכמי שיתוף פעולה בעלי פרופיל גבוה שנחתמו והוסיף: "אני בטוח שזה יוביל לקשרים קרובים וחזקים יותר בין שני עמנו."

המושלת הכללית הודתה לנשיא על קבלת הפנים החמה וסיפרה שהיתה בישראל בעבר כתרמילאית. עוד הוסיפה המושלת: "זהו כבוד גדול להיות כאן ולהנציח את הקרב בבאר שבע ואת חלקם של כוחות ניו-זילנד במערכה. לקרב משמעות היסטורית קודרת.״ עוד אמרה המושלת: ״נכחתי הבוקר בכנס בו הוכרז הסכם משמעותי בין חברת אנרגיה ניו-זילנדית וחברת טכנולוגיה ישראלית חשובה, שישתפו פעולה יחד בנושאים טכנולוגיים באופן שיוביל לכדי יתרון משמעותי הן לישראל והן לניו-זילנד". כמו כן ציינה המושלת כי שתי המדינות אמנם "רחוקות גיאוגרפית, אך קרובות רגשית ואינטלקטואלית. אנחנו אומה קטנה, אומה של יזמות טכנולוגית מתקדמת, ועלינו לחשוב בחכמה כדי להתקדם. גם ישראל, צריכה באופן תדיר לחשוב בחכמה, בכדי לשרוד. ניצבנו לצד ישראל מההתחלה ואנו נמשיך לעמוד לצידה". השניים המשיכו לארוחת צהריים משותפת בה המשיכו לדון בחיזוק הקשר בין המדינות.

 

צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: