מבזקים

התאחדות הכדורגל בישראל משתפת פעולה עם הקרן להשמדת ישראל

תוכן עניינים

ביום רביעי האחרון הציגה הקרן לישראל החדשה את "הנבחרת החברתית הלאומית" כמי שאמורים להוביל את קמפיין "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים", בשיתוף פעולה עם התאחדות הכדורגל הישראלית וארגון השחקנים.

רן לוי | י׳ בחשון תשע״ז | 30 באוקטובר 2017 | מערכת ישראל ניוז

בנבחרת חברים 15 שחקנים ועל פי הקרן לישראל חדשה משתתפי הנבחרת יהיו פורום שמעודד שחקני כדורגל לגלות אחריות חברתית, לקדם הדברות, לקדם ערכי שוויון, מיגור הגזענות והאלימות, קידום חברה משותפת ודו קיום.

וכאן נשאלת השאלה: איך קרן זרה, שמממנת במיליונים רבים של דולרים את כל ארגוני השמאל הקיצוני הפועלים כנגד מדינת ישראל ואזרחיה, יוזמת ומקימה קמפיין שמטרתו ״מלחמה בגזענות״ שהיא בעצם קרן גזענית כנגד המדינה, וכל זאת ללא שום התערבות של גורמי השלטון בישראל?

וסוגיה זו צריכה להתברר במהרה משום שהקרן לישראל החדשה מצליחה שוב ושוב לשלוח את זרועות התמנון שלה, לכל עבר בחיי החברה הישראלית. עמוק לתוך גורמי הממשל והמשפט הישראלי וגם עכשיו אל תוך הספורט הישראלי הכי אהוב, כדורגל.

למעשה קמפיין זה הוא בדיוק ההפך ממה שהוא מתיימר להציג. המלחמה בגזענות במגרשי הכדורגל הישראלי. העובדות מדברות אחרת. רוב רובם של קבוצות הכדורגל הישראלי מגנות כל סוג של אלימות מילולית, כל סוג של גזענות.

ומה שיותר חמור הוא שהקרן לישראל החדשה משתמשת בשחקנים ובהתאחדות הכדורגל הישראלית ומשחירה בפני העולם את פני  אוהדי הכדורגל הישראלים. הקרן מתארת את האוהדים כגזעניים ואלימים, ואיזה מעשה טוב הקרן עושה בכדי להילחם בתופעות אלו.

ואם שחקנים כאלו והתאחדות שלמה לוקחים חלק פעיל ועיקרי בקמפיין, סימן שהדברים נכונים. שאוהדי הכדורגל הישראלים אלימים וגזעניים. מה שאני שולל מכל וכל.

תגובת משרד התרבות והספורט: מבדיקה שנעשתה מול ההתאחדות לכדורגל עולה כי מדובר בתוכנית משותפת של ההתאחדות לכדורגל ואופ"א המתקיימת מזה כעשור, מוכרת ע"י פיפ"א וארגון השחקנים העולמי, מתוקצבת על ידם ומתמקדת במאבק באלימות במגרשי הכדורגל באמצעות עמותת "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים"

פעילות זו אינה מתוקצבת ע"י ההתאחדות והמשרד ואף לא נבחרה ע"י אף גורם ישראלי.

 

הפתרון לסכסוך טמון בספורט. מתוך דף הפייסבוק של הקרן
הפתרון לסכסוך טמון בספורט. בעיתון הארץ מדגישים את המילה "משבר". מתוך דף הפייסבוק של הקרן
הנבחרת: שת"פ מלא עם הקרן. מתוך דף הפייסבוק של הקרן
הנבחרת: שת"פ מלא עם הקרן. מתוך דף הפייסבוק של הקרן
שחקים לאחריות חברתית. מתוך דף הפייסבוק של הקרן
שחקנים לאחריות חברתית. מתוך דף הפייסבוק של הקרן
כדורגל לכולם. מתוך דף הפייסבוק של הקרן
כדורגל לכולם. מתוך דף הפייסבוק של הקרן
ליגת ראש העיר. מתוך דף הפייסבוק של הקרן
ליגת ראש העיר. מתוך דף הפייסבוק של הקרן
שיתוף פעולה. מתוך דף הפייסבוק של הקרן
שיתוף פעולה. מתוך דף הפייסבוק של הקרן

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: