מבזקים

אב שבתו יצאה מקשר עם ערבי במסר לעם ישראל בפייסבוק

תוכן עניינים

מאת: נחמן ישי | ט׳ בחשון תשע״ז 29 באוקטובר 2017 | מערכת ישראל ניוז

אב שבתו יצאה מקשר עם ערבי, החלטי להעביר מסר לעם ישראל והעלה פוסט בפייסבוק: "אני בכלל לא נוהג לשתף אנשים בחיי האישיים ובפרט לא כאן".

בפוסט כתב האב: "בגלל ומכיוון שהכל פורסם כמעט בכל כלי תקשורת אפשרי, אני מרגיש צורך באופן חד פעמי לספר את הסיפור מהמקום שלי כאבא ולהעביר אליכם,אלה שנמצאים פחות או יותר בסטאטוס שלי: יהודים,חילונים,נאורים, בעלי משפחה וחיים כאן,שמהווים למעשה את הרוב השפוי- מסר מדם ליבי.

אז כן, הבת הגדולה שלי אופל הייתה בקשר רומנטי בחודשים האחרונים עם אמיר פחר. אמיר הוא מוסלמי ומי שלא רואה הישרדות (כמוני) מוזמן לעשות גוגל ולחסוך ממני לכתוב פרטים עליו. אמיר הסתיר את היותו מוסלמי ממנה.

ברגע שנודע לי הדבר, לא היו לי ספקות, תהיות או התלבטויות כלשהן, מיד ידעתי מה העמדה שלי ומה אני מתכוון לעשות- אני אעשה הכל, אבל הכל כדי שהקשר הזה ייפסק.

בתחילה לא הצלחתי למרות שיחות רבות איתה. היו לי האשמות קשות כלפי עצמי, כי הרי זאת המשפחה שלי ואני חייב לקחת אחריות, אבל ככל שהעמקתי וחקרתי נוכחתי לדעת שמשהו כאן מסביב ,מבלי ששמנו לב לכך-משתנה לנו.
אין צורך לעשות סקר מקיף, פשוט שכל אחד ואחת מכם במידה ויש לו ילדים בגיל העשרה ומעלה ישאל אותם מה דעתם על קשר רומנטי עם בן או בת זוג שאינם יהודים.
תעשו זאת.
אתם מאוד תופתעו.

בבית הורי שחינכו אותי והקנו לי ערכים אף פעם לא דיברו איתי או התריעו שלא אכנס לקשר שכזה ואתם יודעים למה?
כי בתקופת ילדותנו זה היה מובן מאליו.
גם אני לא דיברתי עם ילדי ולא התרעתי מכיוון שהייתי בטוח שהמובן מאליו עדיין חי שריר בועט וקיים.
זהו שלא.

אבא

הילדים שלנו מופצצים במסרים של פלורליזם מחד ומן העבר השני עוברים שטיפת מוח שמרסקת את הזהות היהודית שלהם.
פלורליזם הוא ערך נפלא, משמעו הכרה ולגיטימציה לכל תרבות, אבל לא ייתכן שלמען קבלת תרבות אחרת, נרסק את שלנו.
האבות המייסדים, בחוכמה רבה, ידעו למרות היותם חילונים גמורים שחובה כדי לשמור על הבסיס המשותף שלנו כעם, להכיל ערכים בסיסיים משותפים שנובעים מתוך הדת היהודית- על המדינה היהודית.
הם קבעו שלושה עיקרים במרחב הציבורי: שבת, כשרות, נישואין.

את השבת והכשרות ניפצנו, הדרנו כבר מן הציבוריות,שהרי מי שחי בתל אביב וסביבתה יודע זאת- בבתי קפה ומסעדות צריך לבקש שלא תהיה גבינה צהובה בסלט עם העוף, בתוכניות בישול עם רייטינג מטורף מראים ומבשלים כל השפים הבכירים מתכונים שכולכם יודעים איזה חומרים מעורבבים בתוכם.
לחץ אדיר מופעל בדעת הקהל להפוך את המרחב הציבורי בשבת לסתם יום רגיל שבו הכל פתוח ואפשר לעשות קניות.

נישואין הוא הערך הבא בתור שאותו תוקפים אלה שרוצים לחסל את היהדות.
הרי תחשבו, אם כל אחד מאיתנו ינשא למי שאינו יהודי העניין גמור.
כשבני נוער שומעים שבר רפאלי הייתה בקשר עם ליאונרדו דה קפריו, טרנטינו ודניאלה פיק ואפילו בנו של ראש הממשלה הוזכר בקשר שכזה מבלי שהם שומעים מילה אחת כנגד מאושיות תרבות ומה לעשות שבימינו האנשים המשפיעים הם אלה שנראים בתקשורת, הם מקבלים מסר עקיף שזה בסדר.
מסתבר שכל מי שמחשיב את עצמו נאור, באותה נשימה הולך כנגד היהדות.
מבחינתי אין שום סתירה בין הנאורות לבין היהדות, היהדות היא הרבה מאוד אור.

להזכירכם: מעולם לא היינו אימפריה! במקורות שלנו,בתנ"ך, כתוב באופן ברור את הגבולות הטריטוריאליים שלנו ומכאן משתמע שביסוד שלנו,במהות, חל עלינו איסור להשתלטות פיזית על העולם או אפילו על חלק ממנו, דבר שאין לו אח ורע בשתי הדתות האחרות שהחריבו את העולם בחרב.
בכל מקום בו הייתה קהילה יהודית משגשגת הייתה פריחה.

אני ממש לא צדיק וגם לא מנסה להצטדק, אני סתם יהודי חילוני שמנסה לשמור על הזהות שלו, על המורשת ועל השושלת.

אמיר נכנס למלחמה כנגדי, הפך את הסיפור האישי שנקלענו אליו לעניין ציבורי, פרסם ברבים הודעת ווצאפ ששלחתי לבת שלי תוך הפרה גסה ובוטה של הפרטיות שלי.

אמיר אינו פועל לבד, את הסטאטוס המפורסם הוא אפילו לא כתב בעצמו, עומדת מאחוריו מערכת משומנת,צינית ומתוחכמת של יחסי ציבור שכל כוונתה להוציא אותו כקורבן של החברה ואותי כגורם לכך ומכיוון שכך הוא נזהר שלא לומר מפורשות את מה שהוא חושב עלי, הוא מתבטא ברמזים מאוד עבים וקשה שלא להבין.
אמיר חושב שאני גזען.
אם הוא חושב כך עלי, משמע הוא חושב זאת גם עליכם, אותם אלה שמסכימים איתי והיו נוהגים בדיוק כמותי.
יותר מזה,אמיר בעצם רואה את היהדות כגזענות.

בשיחה היחידה שהייתה לי איתו בטלפון הבהרתי לו באופן חד משמעי שאין שום סיכוי שהוא או כל אדם אחר יוכל לשכנע אותי, זאת דעתי וכאן זה נגמר.
מצד שני הבהרתי לו שכאדם אני לא פוסל אותו ואין שום מניעה שנהיה חברים,נעביר דחקות,נצא לבלות ביחד, או כל דבר אחר שאני עושה עם בני אדם כי מבחינתי הוא בן אדם בדיוק כמוני.
אבל קשר דם לא יהיה ביננו.

אמיר נהנה כאן משוויון זכויות מלא ולראיה כל הדרך שעבר בחייו, היכן למד, עבד ומה הוא עושה בימים אלה.
אבל לאמיר זה לא מספיק, הוא רוצה הכל ומי שרוצה הכל שלא יתפלא אם לבסוף ישאר בלי כלום".

 

צילום מתוך הפייסבוק של האב

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: