מבזקים

תרגיל של הקרמלין? קסניה סובצ'אק הכריזה התמודדות בבחירות

תוכן עניינים

קסניה סובצ'אק (36), עיתונאית סוציאליסטית וליברלית, שלקחה חלק בהפגנות של האופוזיציה נגד מדיניות פוטין, הכריזה על התמודדות בבחירות הבאות נגד הנשיא פוטין, שצפוי לנצח גם הפעם.

סובצ'אק אמרה בעת הודעתה על ההתמודדות כי "ב-17 השנים האחרונות, צמח דור שלם שרוצה לראות רוסיה אחרת, מתורבתת ואירופאית". אביה, אנטולי סובצ'אק, נחשב למנטור הפוליטי של פוטין, לא פחות. סובצ'אק היה ראש עיריית סנט פטרסבורג בשנות ה-90, ופוטין היה סגנו. פוטין שיבח רבות את המנטור שלו, שמת בשנת 2000.

סוציאליסטים ברוסיה ציינו כי מדובר בקמפיין מתוכנן מצד פוטין, שמטרותיו לתת לבחירות הקרובות מראית עין לגיטימית, ולפצל את המחנה הליברלי. "זה שקר, אין לי שום קשר ישיר או עקיף עם השלטון", כתבה סובצ'אק בבלוג שלה לגבי הטענות כי היא מתמודדת בחסות פוטין.

אתמול הודיעה סובצ'אק כי פגשה לאחרונה את פוטין לראיון בטלוויזיה, אז החליטה גם לספר לו כי היא מתכוונת להתמודד מולו בבחירות שייערכו במרץ 2018, והוא "נראה לא מרוצה בכלל".

בזמן שסובצ'אק מכריזה על התמודדות בבחירות הבאות ברוסיה, מתמודד אחר אלכסי נבלני, האופוזיציונר המאיים ביותר על שלטון פוטין, ככל הנראה לא יורשה להתמודד בבחירות.

 

מאת: גבריאל ודררו

 

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: