מבזקים

קוריאה הצפונית: "ארצות הברית ניסתה להתנקש בקים"

תוכן עניינים

סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה כי ה-CIA ניסה בחודש מאי האחרון לחסל את המנהיג קים ג'ונג און. מנגד, הגנרל ג'יימס מאטיס הורה לבכירי הצבא האמריקני להגיש תוכניות צבאיות לנשיא טראמפ, לקראת האפשרות שהמאמצים הדיפלומטיים בעניין קוריאה הצפונית ייכשלו.

קוריאה הצפונית מסרה אמש (שני) כי ארצות הברית ניסתה להתנקש בחייו של מנהיג המדינה קים ג'ונג און בתחילת השנה. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה, ה-CIA ניסה לעשות שימוש בנשק כימי נגד קים. יחד עם זאת, בקוריאה הצפונית שבים על טענות מסוג זה מאז חודש מאי, אז טענו לראשונה כי ארצות הברית מנסה להתנקש בקים.

שר ההגנה האמריקאי, ג'יימס מאטיס הורה לבכירי הצבא להיערך להגשת תוכניות צבאיות לנשיא טראמפ בנוגע לקוריאה הצפונית. ההנחיה באה בעקבות דיווחים על כך שטרמפ נזף בצוותו על כך שלא סיפקו לו תוכנית חירום במהירות מספקת. השר מאטיס: "אף אחד לא יודע מה יקרה בעתיד, אך עלינו להיערך". טראמפ שב ותקף בסוף השבוע בטוויטר: "רק דבר אחד יעבוד".

"נכון לעכשיו, מתקיים מאמץ דיפלומטי וסנקציות כלכליות כדי לגרום לקוריאה הצפונית לשנות הדרך בה הלכה עד כה", אמר מאטיס בוועידה של צבא ארצות הברית בוושינגטון. "מה יקרה בעתיד? לא אתם ולא אני יכולים לומר, כך שיש דבר אחד שצבא ארצות הברית יכול לעשות, ולכן עלינו להתכונן כדי להבטיח שיהיו ברשותנו אופציות צבאיות עבור הנשיא".

 

מאת: גבריאל ודררו

 

022

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: