מבזקים

'איש הברזל' הביא למעצרם של 47 חשודים בארגון פשיעה

תוכן עניינים

משטרת ישראל חושפת סוכן סמוי שפעל במסגרת פרשיית 'איש הברזל': הבוקר הותר לפרסום: סוכן סמוי הופעל בחודשים האחרונים על ידי משטרת ישראל, בין היתר גם בקרב ארגוני פשיעה, והביא הלילה למעצרם של 47 חשודים לאחר שפעל בקרבם תוך איסוף ראיות מפלילות כנגדם.

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בהישג משמעותי. חלקם של העצורים משתייכים לרובד הפשיעה הגבוהה, וביניהם ראשי ארגון פשיעה ואנשיהם, האחראים בין היתר גם למקרה רצח אחד לפחות במסגרת מאבקי פשיעה. משטרת ישראל שמה לה ליעד למגר את מחוללי הפשיעה ובדגש על טיפול במשפחות הפשע ומניעת פגיעה באזרחים הנורמטיביים. משטרת ישראל עושה שימוש מתוחכם ומושכל ביחידות המיוחדות תוך שימוש נרחב באמצעים מתקדמים, תוך שימוש בדרכים יצירתיות ובכללן הפעלת סוכן סמוי. המטרה – הגברת תחושת הביטחון של האזרח הנורמטיבי ומיצוי הדין עם גורמים עברייניים המסכנים לא אחת את הציבור במסגרת מאבקי פשיעה בין גורמים אלו.

הלילה, עת ניתן האות בתום טקס מרגש במעמד המפקח הכללי של משטרת ישראל, רב ניצב רוני אלשיך, בו נחשף הסוכן ותדרוך הכוחות אשר מנו כ-250 שוטרי, בלשי ולוחמי משטרת ישראל כשחלקם מלווים גם בכלבי משטרה המיומנים באיתור סמים ואמל"ח, בוצע גל מעצרים נרחב בדרום הארץ ובמרכזה במהלכו שמו ידם כוחות המשטרה על 47 חשודים בעבירות פליליות חמורות הכוללות סחר בסמים, סחר באמל"ח ואלימות.

במהלך טקס חשיפת מבצע סוכן 'איש הברזל', טרם המעבר לשלב הגלוי בפעילות זאת, ציין מפקד המחוז הדרומי במשטרת ישראל ניצב דוד ביתן כי – "זאת הפעלה חריגה בעוצמתה ובהיקפה לנוכח טיבם של החשודים המופללים. אנו כמשטרה רואים חשיבות בהעלאת תחושת הביטחון של האזרח הנורמטיבי ובקיומה של סביבה בטוחה יותר עבור אותו האזרח".

במשטרת ישראל זיהו כי קיימת עלייה במתיחות בין ארגוני פשיעה שונים, ואף התרחשו מספר חיסולים של דמויות דומיננטיות בקרב ארגונים אלו. על מנת למגר פעילות עבריינית זו עלה צורך מבצעי לטיפול במחוללי הפשיעה. על כן, פעלה המשטרה בדרכים יצירתיות תוך שימוש ביכולות מבצעיות וטכנולוגיות מתקדמות וזאת על מנת למנוע פגיעה בחפים מפשע מחד ולאסוף ראיות מפלילות כנגד החשודים, מאידך.

סוכן סמוי שהופעל על ידי המשטרה ונטמע בין גורמים עברייניים תוך שהוא חודר לעומק פעילותם, הצליח במהלך החודשים האחרונים לאסוף ראיות מפלילות כנגד החשודים שסביבו, זאת, תוך הכוונה ממוקדת ומקצועית על ידי מפעיליו במשטרה. במהלך פעילותו הצליח הסוכן לרכוש מידיהם של סוחרי סמים כמות רבה של סם מסוכן מסוגים שונים – הרואין, קוקאין, הידרו ואף אלפי בולי אל.אס.די. כמו כן רכש גם אמצעי לחימה שונים כגון אקדחים, מטען חבלה ועוד. בנוסף, הצליח הסוכן לאסוף ראיות מפלילות כנגד מי מהחשודים בעבירות אלימות קשה. במהלך הפעלתו זיהו מפעיליו במשטרה את ה"פוטנציאל" הגלום בסוכן וזה הפך בתיאום עם הגורמים הרלוונטיים לעד מדינה.

כאמור, במהלך הלילה פשטו הכוחות על בתיהם של החשודים, ביניהם ראשי ארגון פשיעה, עצרו אותם וביצעו חיפוש בביתם. במהלך חיפושים אלו הצליחו השוטרים לאתר ולאסוף ראיות נוספות המצטרפות לשלל הראיות הקיימות עד כה בתיקי החקירה ושהושגו במהלך פעילותו של הסוכן הסמוי. בנוסף, נתפסו עשרות כלי רכב מרשותם של החשודים שלגבי חלקם צפויה המשטרה לבקש את חילוטם, מעבדת סמים וסמים נוספים וסכום של מאות אלפי שקלים ברשותם של החשודים.
במהלך היום יובאו החשודים בפני בית המשפט באשקלון לשם הארכת מעצרם והמשך פעולות החקירה הנדרשות.

בתוך כך, המשטרה הוציאה צו איסור פרסום שניתן על ידי בית משפט ועל פיו נאסר פרסום כל פרט העלול לחשוף את זהותו של הסוכן שהופעל, כל פרט שלו ושל משפחתו.

 

מאת: שלום שי גיחז

 

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: