מבזקים

טקס לקבלת ארבעה מסוקי 'כחל' התקיים היום במרכז הארץ

תוכן עניינים

הכירו את ארבעת מסוקי "הכחל", מסוקי משטרה חדישים מהמתקדמים בעולם, שהחלו בפעילות מבצעית של משטרת ישראל כנגד טרור, פשיעה ובריונות כביש

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

אגף המבצעים של משטרת ישראל, ערך היום (21.8.17) במנחת המערך האווירי במרכז הארץ, טקס לרגל קבלת ארבעת המסוקים החדישים מדגם H-125 ושילובם בפעילות המבצעית של המערך האווירי , באופן המעצים את יכולות המשטרה במרחב האווירי, לשמירה על בטחון הציבור.

 

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

הטקס נערך במעמד השר לבט"פ ומפכ"ל המשטרה, בהשתתפות חברי הספ"כ הארצי, פיקוד אג"ם ומוזמנים נכבדים נוספים, בהם: נשיא חברת אלביט ומנכ"ל חברת AIRBUS שברכו על השלמת ההליך המואץ, במסגרתו נקלטו מבצעית 4 המסוקים החדישים מתוך השישה, כאשר שני מסוקים נוספים -דו מנועיים יצטרפו לצי המסוקים המשטרתי בהמשך.

 

ערך מוסף משמעותי נוסף של המסוקים החדשים, הוא בתחום הכבאות וההצלה. המסוקים יאפשרו הרחבת היכולות הקיימות בכל הנוגע לכושר הנשיאה ויכולות התדלוק. יכולות אלו יאפשרו מתן מענה מיטבי בכל הנוגע להטסת כוחות חילוץ והצלה ועתודה לכיבוי שריפות.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, בסמוך למנחת המשטרתי בו נערך הטקס, ביצעו צמד מסוקים, האחד חדש והשני – מסוק ישן, מטס מיוחד בסיומו נחת המסוק החדש ביחידה בפני באי הטקס ואילו המסוק הישן נפרד לשלום והמשיך בדרכו לנחיתה אחרונה מחוץ ליחידה. עוד נחנכה במעמד החגיגי, גם סככת המסוקים החדשה, שנבנתה עפ"י תקנים בינלאומיים בתחום התעופה ובהתאמה לצרכים המבצעיים של המערך האווירי , בדגש על קבלת כל המסוקים החדשים.

מדוע מסוקי "כחל"? הכינוי הנבחר למסוקים החד מנועיים הינו "כחל".
הכחל, היא ציפור נפוצה בישראל. תעופתה קלילה, אך חבטות כנפיה קצובות וחזקות.

צבעה הדומיננטי כחול (מכאן שמה) מה שמאפיין גם את סמלי המשטרה ודגל המדינה ו… מסוקי משטרת ישראל. כך היא אף מסווה עצמה על רקע השמיים הכחולים, עד שלעיתים, לא ניתן להבחין בה.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר: ״אני שמח לחנוך את מסוקי הכחל החדשים של משטרת ישראל. האתגרים והדרכים למימוש אחריות משטרת ישראל מצריכים פתרונות מתקדמים והמסוקים הם חלק מהם. עכשיו, יש למשטרת ישראל חיל אוויר פנימי שאוכף את החוקים במדינת ישראל. המשימה שלנו היא לשדרג את היכולות של גופי ביטחון הפנים והיחידה האווירית של המשטרה מעמידה במקום אחר לחלוטין את יכולותיה של המשטרה ואת השיפור ביכולות מערך הכיבוי האווירי״.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך: ״היחידה האווירית של משטרת ישראל מהווה שובר שיוויון בביצוע משימותיה המגוונות של משטרת ישראל, בין היתר, בלחימה בפשיעה ובטרור, בתחום הסדר הציבורי, במאבק המתמשך בתאונות הדרכים, בכיבוי שריפות מהאוויר ובתחום השירות לציבור.
בטקס חגיגי זה, אנו מציינים את קליטת המסוקים החד מנועיים ביחידה האווירית של משטרת ישראל.
המסוקים החדשים מתקדמים מבחינת יכולת מבצעית, כושר נשיאה, חוזק, מהירות והתמודדות עם מזג אוויר, והם נפוצים ביחידות משטרה מתקדמות בעולם כולו, בעיקר בשל התאמתם הגבוהה למשימות משטרה. בחודשים האחרונים נקלטו המסוקים החדשים במערך האווירי של משטרת ישראל בתהליך סדור עם כלל השותפים.
אין לי כל ספק, כי מסוקים חדשים אלו ביחד עם מחויבותם האדירה של אנשי היחידה האוירית, ישדרגו את יכולותיה של משטרת ישראל בעמידה איתנה מול האתגרים השונים הנקראים לפתחנו מדי יום.

הרקע והצורך המבצעי

המכרז של רכש המסוקים, לצד אפיונם המבצעי, הדיגום המשטרתי , ההכשרה וכיו', נערכו בהליך מואץ בן 5 שנים , שהחל בספטמבר שנת 2012, עת הוחלט על ידי המשרד לבט"פ לשדרג את מסוקי משטרת ישראל בשל מגבלות מבצעיות מחד והצורך במסוקים למשימות כב"ה מאידך, במגוון משימות למשך 20 השנים הבאות.

משטרת ישראל החליטה על שילוב מסוקים דו-מנועיים בצי המסוקים העתידי של משטרת ישראל, נוכח האתגרים עמם מתמודדת המשטרה והצורך המבצעי הגובר בהטסת כוחות, ציוד וביצוע משימות מיוחדות ובהתאם – הותקנו במסוקים התקנות ייעודיות של מערכות תצפית, שליטה ובקרה, ניהול משימה, קשר ושידור תמונה, אשר אופיינו בהתאם לצורך המבצעי של משטרת ישראל.

כיום התקבלו 4 מסוקים מסוג H-125 (חד מנועי) ובהמשך יובאו ארצה שני מסוקים מסוג H-145 (דו מנועי), כאשר כל השישה נחשבים מסוקים מתקדמים מבחינת יכולת מבצעית (כושר נשיאה, חוזק, מהירות והתמודדות עם מזג אוויר) ונפוצים ביחידות משטרה מתקדמות בעולם כולו.

 

מאת: שלום שי גיחז

 

 

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: