מבזקים

תעודת לע"מ? לא בכל מחיר

תוכן עניינים

לאחרונה, בעקבות פרסומים של בלוגר שנוי במחלוקת שמתנהל דרך קבוצה סגורה בפייסבוק, עלה שמו של עיתון "ישראל ניוז" לכותרות ברשתות החברתיות, ושמה של עורכת העיתון תוך שרבוב שמה של ואגודת העיתונאים בתל אביב. כנגד הבלוגר נפתחה חקירת משטרה ותוגש נגדו וכנגד חבריו תביעת לשון הרע והוצאת דיבה בגין שיימינג בפייסבוק וברשתות החברתיות

יגאל קרני | כ"ה באב תשע"ז | 17 באוגוסט 2017 | מערכת ישראל ניוז

לציין כי אגודת העיתונאים בתל אביב כמו בחיפה וירושלים הינן אגודות רשמיות המנפיקות תעודות בהתאם לקריטריונים נוקשים, ומתקיימת ועדה אחת לתקופה בה יושבים מבכירי העיתונאים והם המחליטים על קבלה לאיגוד.

עיתון "ישראל ניוז" עובד כפרויקט התנדבותי עולמי וכל הכתבים עובדים בהתנדבות ללא שכר, במטרה להביא חדשות וידיעות לציבור הרחב והכתבים התקבלו לאגודת העיתונאים בתל אביב לאחר ועדה שבה נבחנו הכתבות של כל אחד מהם.

עורכת העיתון רות קרייתי התייחסה לפרסומים האחרונים שהוצאו בתקשורת על ידי מנהל לשכת העיתונות הממשלתית ניצן חן ואמרה: "אנו עובדים בצורה מקצועית, תוך הקפדה על כללי האתיקה המקצועית. הכתבים עברו הכשרה ועמלים לילות כימים להצלחת הפרויקט. מר ניצן חן שאיתו שוחחתי ארוכות בטלפון אמר: "הפרסום לא קשור אלייך, רותי הוא עשה זאת מניפולציה. לא אמרתי זאת בהקשר שלך. אמנם לא מכירים, אבל את נשמעת לי בחורה רצינית עתירת עשייה, לכן מה שממליץ לך דברים בפרופורציה. אני מקבל שיימיניג כזה כל שני וחמישי אז אני מתרגש? לא! זה חלק מהשליחות העיתונאית שלך. את מחזיקה עיתון ושני אתרים וכו' יש לך הרבה מוניטין ומי זה אותו בחור שיכול לפגוע? מה, כל ארחי פרחי שיפרסם פוסט את צריכה להתרגש? את במקום אחר בכלל, זה דבר אחד. דבר שני, מי שמטיח רפש הוא בצד של התבוסתן ששום ניסיון שלו לא הצליח עד היום. ואני ממליץ לך לא להתכתש איתו ויראלית כי הוא יותר חזק ממך. הם אנשים מפוקפקים כמו שאמרתי ויש להם המון זמן פנוי ואת עסוקה כי את אשת עשייה וצריכה להרים עיתון, לכן את לא תנצחי אותו בשיח הווירלי. מה לדעתי לעשות? לדעתי עוד שבוע זה יעבור. שלחת לי את החומר וזה נראה לי בדיוק כמו שאת אומרת, וכמו שאמר לי בר מוחא. לכן אני ממליץ לך לא לעשות כלום".

עוד הוסיפה העורכת: "אתר ישראל ניוז הוא פרויקט חיי, שנולד לפני שנה במאמץ רב, בדם יזע ודמעות עם כתבים מדהימים ומוכשרים. גילינו כישרונות כתיבה וחריצות. כל הכתבים שלנו עושים לילות כימים כדי להביא לציבור הקוראים הנאמנים שלנו ידיעות וחדשות, ביניהן ידיעות ראשוניות ובלעדיות, אף בטרם פורסמו באתרים גדולים במדינה. ובימים אלה ממש קיבלנו הערכה משדה התעופה בחיפה, על הסקירה שבעקבותיה עלתה רמת הנוסעים בטרמינל חיפה. כמו כן קיבלנו הצעות לרכישת העיתון מתאגידים גדולים וסירבנו, כדי שהעיתון ימשיך לפעול במתכונתו הקיימת.

כל הפרסומים שהוציא אותו בלוגר מתוסכל לרשתות החברתיות, נובעים מרצון לנקמה. מסע הסחרור אליו נכנסנו קרה בעקבות תלונה של כתב העיתון שהתלונן לפני הצנזורית הראשית, שאותו בלוגר מפר צו צנזורה על התרסקות המסוק בדרום ומות הטייס. אותו בלוגר גילה זאת ופתח במסע של הכפשות ולשון הרע לכתבים שלי ולי. מסע ההכפשות כלל איומים והטרדות טלפוניות יומם ולילה. השמעת איומים על אותו כתב כגון: 'אני יודע איפה אתה גר' הפכו את חייו של הכתב לגיהינום עלי אדמות. אותו בלוגר לא הסתפק בלשון הרע, הוא הפיץ פוסטים, תמונות וסרטונים בהם הוא שם ללעג את כל כתבי העיתון ואותי. פוסטים שיקריים, מעוותים ומכפישים את שמנו הטוב וסרטונים ערוכים מתוך שיחות שבהם כביכול תיעד את שיחותיו עם כתבים בעיתון, כולל סרטון שקרי וערוך והפיץ שכביכול הוא שוחח איתי בטלפון, למרות שמעולם לא שוחחנו. תלונות הוגשו למשטרת ישראל שחוקרת את העניין. מדובר בפגיעה חמורה שלא תעבור לסדר היום ואף תוגש תביעת דיבה בהתאם".

איומי הבלוגר כנגד עורכת העיתון הגיעו למצב בו היא חוששת לחייה, שכן האיומים שהשמיע הבלוגר בכתב ובעל פה מהווים סכנה של ממש, תוך ניסיון להשיג את כתובתה.

תגובתו של יוסי בר מוחא מנכ"ל אגודת העיתונאים: "ניצן נפל בפח וניצל את זה לצרכיו, לקמפיין ולטובת לשכת העיתונות הממשלתית. התגובה של ניצן בתקשורת משבחת אדם שרודף את "ישראל ניוז" באופן אישי, במטרה לפגוע בעיתון, בעורכת הראשית ובכתבים. לא יעלה על הדעת שניצן חן יתנער מאגודת העיתונאים. ניצן עשה את הדבר הכי גרוע שיכול להיות. הוא הסתמך על פושע ועל קטע של אדם שהתלונן נגדו אצל הצנזורית הראשית, שעובד אצל העורכת רות קרייתי והוא נוקם בהם. ניצן חייב לתקן את זה ומיד. הסברתי לניצן שאותו בלוגר פרסם בעמוד הפייסבוק שלו כביכול ידיעה עיתונאית, בעקבות הקמפיין שלו שפוגע באגודת העיתונאים. אותו בלוגר פרסם בעמוד שלו שלשכת העיתונות הממשלתית יוצאת נגד מי שמחלק תעודות עיתונאים פיקטיביות ומי שמקבל, כביכול בעקבות התחקיר שלו על ישראל ניוז ועל העורכת שלו. אלא שמסתבר שאותה רות קרייתי שדיברה עם ניצן היום וגם אתמול ובשיחה איתה שיבח אותה ואת האתר שלה ואני המלצתי לה לפרסם זאת באתר שלה מיידית. אנו נוכיח שניצן ניצל את דבריו של אותו בלוגר כדי לקדם קמפיין מפוקפק שהוא מוביל. ניצן הוא פקיד ממשלתי, שפועל לפגוע בעיתונאים. אנו נשקול פעולות נוספות כנגד אותו קמפיין שמוביל פקיד ממשלתי כדי לקבוע מי הוא עיתונאי. ניצן חייב לתקן את הדברים ולתקן את זה מיד".

תעודת עיתונאי של אגודת העיתונאים
תעודת עיתונאי של אגודת העיתונאים

 

 

 

 

 

 

תעודת לע"מ
תעודת לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: