מבזקים

הרשות הפלסטינית: הכנות ללחימה מאוד מלוכלכת על הר הבית

תוכן עניינים

שר החוץ של הרשות הפלסטינית , ריאד-אל-מאלכי , אמר ל-57 עמיתיו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוותר על מסעו להחזרת השליטה בהר הבית, ועל העולם המוסלמי להיערך לקראת סבב סכסוך "מלולכך ביותר" על האתר הקדוש בירושלים.

"אנו יודעים שראש הממשלה נתניהו לא יקבל תבוסה והוא ינסה שוב ושוב בשיטות שונות ובאמצעים שונים לכפות את הסטטוס-קוו שלו על חראם אל-שריף (הר הבית) ואל-קודס", אמר ריאד אל-מאלכי בישיבת חירום של שרי החוץ של המדינות החברות בארגון שיתוף הפעולה האסלאמי (OIC) באיסטנבול ביום שלישי.

"עלינו להיות מוכנים לסיבוב הבא, שיכול לבוא בקרוב מאוד ויכול להיות מגעיל מאוד." הוא הזהיר כי הפלסטינים מכינים את עצמם לסבב נוסף של פעולות "מלוכלכות" של ישראל בהר הבית.

אמצעי אבטחה נוספים, כולל גלאי מתכות, הותקנו לראשונה על ההר לאחר הפיגוע ב-14 ביולי, שבו חמושים ערבים הבריחו אמצעי לחימה לעבר האתר הקדוש וירו בו על שני שוטרים ישראלים.

הצעדים עוררו זעם בכל העולם הערבי והמוסלמי, שהאשים את ישראל בניסיון לשלוט באתר. ההנהגה הפלסטינית דחקה במוסלמים להשתתף בכמה "ימי זעם" ולהתפרע ברחובות ירושלים ובגדה המערבית.

נתניהו הורה בסופו של דבר להסיר את אמצעי הביטחון החדשים, מה שתואר על ידי אל-מאלכי כ"ניצחון קטן במאבק הארוך לחופש".

שר החוץ הטורקי, מבולוס קבוסוגלו, ששימש כמנחה הוועד הפועל של הארגון לשיתוף פעולה איסלמי (OIC) שהתכנס במיוחד כדי לדון בסוגיה, אמר כי על כל 57 המדינות החברות להכיר בירושלים כבירתה של מדינת פלסטין העצמאית.

"אנחנו צריכים להראות את תמיכתנו בפלסטינים החיים תחת כיבוש ישראלי במשך 50 שנה, שמיליונים מהם נאלצו לעזוב את ביתם, לא רק במלים היבשות שלנו, אלא בפעולותינו", אמר קאווסוגלו. הוא הוסיף: "כולנו צריכים לדקדק מאוד נגד פרובוקציות.

אסור לקבל שום איסור או הגבלה, לרבות הגבלות גיל, על הר הבית". מזכ"ל הארגון, יוסוף אל-עות'מין, קורא לאומות המאוחדות לספק את "ההגנה הבינלאומית הנחוצה לעם הפלסטיני ולקבל את האחריות המוטלת עליהם להפסקת תוקפנותה והפרותיה של ישראל באל-קודס".

שר החוץ הירדני, איימן ספאדי, תקף את ישראל על שבירת השיא בכך ש-1,300 "קיצונים" יהודים "הסתערו" על הר הבית בצום תשעה באב ביום שלישי בהנציחם את חורבן שני המקדשים היהודים שעמדו שם.

ריאד-אל-מאלכי , שר החוץ הפלסטיני
ריאד-אל-מאלכי , שר החוץ הפלסטיני

59862afb08948c97

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: