מבזקים

משרד הבריאות פרסם שורה של הנחיות חדשות לרופאים בעניין אישורי מחלה

תוכן עניינים
במשרד הבריאות פרסמו שורה של הנחיות לרופאים, בהן נכתב, בין היתר, כי יוכלו להוציא אישורי מחלה של עד 4 ימים ללא צורך לפגוש את המטופל. לעומת זאת הונחו הרופאים שלא להעניק אישורים "בדיעבד".
 
במשרד הבריאות מבהירים היום (שלישי) בחוזר חדש לרופאים, את ההנחיות השונות הנוגעות לאישורי מחלה עבור העובדים בישראל. על פי החוזר, בין היתר, יוכל רופא להעניק ימי מחלה ללא פגישה עם החולה, שלא יצטרך להגיע למרפאה, עד ארבעה ימי היעדרות.
 
על פי ההנחיות, עליהן חתומה ראש מנהל הרפואה במשרד, ד"ר ורד עזרא, הרופא יורשה להעניק ימי מחלה נוספים מבלי לפגוש במטופל במקרים מיוחדים שבהם מובן מאליו כי הם נדרשים, כמו לאחר ניתוח. עוד קובע החוזר כי לאישור המחלה חייב להיות תיעוד בגיליון הרפואי של המטופל, אולם בתעודת המחלה עצמה שניתן לו אין צורך לציין את האבחון הרפואי – זאת כדי לשמור על פרטיותו מול המעסיק ועל מנת למנוע מקרים בהם המעסיק "תהה" האם סיבת המחלה מצדיקה את ימי ההיעדרות. לפי החוזר, בתעודת המחלה ייכתב מעתה: "עקב בעיה רפואית הרשומה בתיק הרפואי".
 
מנגד, החוזר מבהיר כי על הרופא להימנע ככל האפשר מהנפקת אישור מחלה "בדיעבד", אולם על פי שיקול דעתו של הרופא ובהתאם למצבו הרפואי של המטופל ניתן להעניק אישור כזה כל זמן שתקופת המחלה המדוברת נוגעת לכל היותר לחודש הקודם ולא יותר מארבעה ימי מחלה.
 
החוזר אף מבהיר כי "אין לתת תעודת מחלה מראש" – כלומר בגין מחלה שתחילתה "בתאריך עתידי". באשר לתקופות מחלה ממושכות, החוזר קובע כי רופאים רשאים להעניק אישור לתקופה של עד 30 ימי מחלה אחת. תעודות מחלה לתקופות ממושכות יותר מחייבות נימוק בכתב מרופא מומחה ממערך הרפואה היועצת, כלומר מעבר לרופא משפחה או רופא ילדים. רופאים אלה רשאים להנפיק גם אישור מחלה רגיל ולא יהיה עוד צורך לבקש אישור מרופא המשפחה במקרה של ביקור אצל רופא יועץ.
 
בהזדמנות זו מדגיש החוזר כי היעדרות של ילדים מבית הספר למשך עד 4 ימים אינה מחייבת אישור רופא.
logo_long
863094_I
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: