מבזקים

מועצת הצמחים מזהירה: אל תקנו אבוקדו שאינו בשל

תוכן עניינים

מועצת הצמחים מזהירה מפני קניית אבוקדו בוסר מזן גליל האגסי, בעל הקליפה הדקה. לטענת המועצה, יש מגדלים שמכרו לשווקים את גליל כבר מסוף השבוע האחרון, למרות שהוא צמיגי ולא אכיל. הסיבה: אפשר למכור אותו ביוקר.

כמדי שנה בקיץ מזהירה מועצת הצמחים את הצרכנים מפני קניית אבוקדו בוסר, שמשווקים לא אחראים מנסים למכור במחיר גבוה. אנשי המועצה גילו אבוקדו מזן גליל ששיווקו לא החל עדיין באופן רשמי שכן הוא אינו בשל לאכילה, בבתי אריזה, מוכן להישלח לשווקים.

 

אורנה סנדל, מנהלת איכות וסטנדרטים בענף הפירות במועצת הצמחים: "המצב הנוכחי גרם לכך שכמה מגדלי אבוקדו מסוג 'גליל' לא עמדו בפיתוי, והחליטו לשווק לצרכנים פרי מוקדם. מי שירכוש כעת אבוקדו 'גליל' יתאכזב מאוד; הפרי המוקדם הזה לא יבשיל, יישאר בלתי אכיל, וקנייתו תסתיים במפח נפש. למרות הפופולריות הגדולה של האבוקדו, אנחנו ממליצים לצרכנים להמתין עד סוף אוגוסט לפני שקונים אבוקדו מזן 'גליל' ועד סוף ספטמבר לפני שקונים אבוקדו מזן 'אטינגר'".

במועצה מדגישים כי קטיף מוקדם מדי של פרי שעדיין לא הגיע לרמה הנדרשת של שומן יוביל להתכווצות הקליפה, להשחרה ולריקבון של אזור העוקץ וסביב הגרעין. בנוסף לזה הוא יישאר קשה ובלתי אכיל. ענף הפירות במועצת הצמחים מפרסם מדי שנה תאריכי קטיף ומדדי הבשלה למגדלים ולמשווקים. אנשי המועצה פועלים בשטחי הגידול ובשווקים כדי למנוע קטיף מוקדם ולוקחים בדיקות למעבדה עבור החקלאים.

מחיר אבוקדו ברשתות השיווק נע כיום בין 14.90 שקל לק"ג, מחיר נמוך, ועד 39.90 שקל לק"ג במחיר גבוה. ברוב הרשתות הוא נמכר סביב 30-20 שקל. יש סניפים שמציעים אותו במבצע: 9.90-4.90 שקלים לק"ג. ברגע שתחל רשמית עונת זן הגליל, המחירים ירדו.

 

מאת: ערן ריבק

 

avocado-1396986_1920

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: