מבזקים

דברי מחשבה ועמקות מתוך מחשבת הנפש חלק מא'

תוכן עניינים

אחת מהטעויות הגדולות ביותר שאנשים טועים בהן בשעה שעושים תשובה, היא כי חושבים שמספיקה התלהבות אחת והתחזקות אחת, ואז התשובה והרוח החדשה נכנסת באדם כסופה חזקה, הכל משתנה והאדם נהיה אדם אחר.

אך זו טעות חמורה וטעות יסודית, מי שיש בו מידות רעות צריך לדעת, שהעבודה על מידות רעות היא עבודה קשה, עבודה מתמדת של רגע רגע, יום יום, עד אשר האדם מביא את עצמו למציאות אחרת להיות אדם אחר.

אין בעבודת המידות קסם לשנות את המידות מצד לצד ברגע, אלא זו עבודה של זמן והתמדה.

לפני כמה חודשים, בזמן שהיינו נרדפים רדיפה קשה ואכזרית בידי השלטון בארץ, היינו בבדיקה, והרופא בצער גדול בא והודיע לנו שמצאו משהו בבדיקה. והנה בצילום סיטי, יש בו ממצא לא טוב המצריך ניתוח, ואולי טיפולים. הצער והבשורה הקשה, היו פחות קשים מהמחשבה אך ומה עכשיו יאמרו אנשי השלטון במדינה בישראל, זה הפריע לנו אולי לא פחות מהמחלה.

אז כשמצאו שאלנו את הרופא במליצה, כמה כסף ניתן לך שתמחוק הצילום שהממצא שראית לא יראה, וכך אני בריא ולא אצטרך ליפול בידי אנשי המדינה אשר בישראל?

ואז באוירה מאוד קודרת אמרנו, למחוק את התמונה אפשר הכל, אך למחוק את המציאות ואת האמת אי אפשר למחוק, גם אם מוחקים את התמונה הנראית כלפי חוץ.

יש הרבה דברים שאפשר ברגע לכתוש ולצבוע, לשבור ולצבוע אך זה לא משנה את המציאות האמיתית. אם המציאות היא דבר מסויים, כמה שתשלם, כמה שתכתוש וכמה שתמחוק היא לא תשתנה. ישנם דברים עצובים, כואבים, שההתמודדות איתם היא ביסורים ובדרך ארוכה, קשה מלאה מכשולים.

כך גם המידות של האדם, אפשר לשנות מידה רק על ידי עמל וטורח, השקעה גדולה ועבודה מתמדת, ולא ברגע על ידי סיסמאות ואמירות ככל שיהיו יפות ונוחות לשמיעה.

(מפי כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)

 

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

11

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: