מבזקים

שרים דרשו צו מעצר מנהלי לראאד סלאח אך סורבו על ידי היועמ"ש

תוכן עניינים

בישיבות הקבינט האחרונות דרשו השרים ליברמן, כ"ץ וגלנט, להוציא צו מעצר מנהלי נגד ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, ראאד סלאח, אך סורבו על ידי נציגי היועמ"ש.

למרות שבישיבות הקבינט שעסקו במשבר בהר הבית דרשו שר הביטחון ליברמן, שר המודיעין כ"ץ ושר השיכון גלנט, להוציא צו מעצר מנהלי נגד ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, ראאד סלאח, הרעיון לא יצא לפועל עקב התנגדות נציגי היועץ המשפטי לממשלה שהשתתפו בדיון אמרו כי אין עילה משפטית או ראיות שיצדיקו לעצור את סלאח, שכן הוא "לא מסית לאלימות".

עוד דווח כי מלבד סלאח, הציעו השרים כי בכירים אחרים בתנועה, שהוצאה בשנה שעברה מחוץ לחוק, יושמו במעצר. יודגש כי המעצר שאותו דרשו השרים הוא מעצר מנהלי, כלומר מטעם השב"כ וללא משפט – ולא מעצר של המשטרה בהליך רגיל של העמדה לדין בשל עבירה מסוימת.

בהתבטאויות בתקשורת לאורך השבוע, ובדף הפייסבוק שלו, טען סלאח כי בישראל מתנהל נגדו מסע הסתה ושאף היה ניסיון לרצוח אותו. בינואר השנה השתחרר סלאח מהכלא לאחר שריצה מאסר של תשעה חודשים. בשנת 2007 הורשע סלאח בהסתה לאלימות ולטרור במהלך דרשה שנשא, ונגזרו עליו 11 חודשי מאסר. לאחר שהוגש ערעור לבית המשפט העליון עונשו הופחת לתשעה חודשי. אמש השתתף בהלוויית ההמונים של המרצחים מהר-הבית באום אל-פאחם, שם קראו קריאות הסתה, הניפו את דגלי אש"ף וירו יריות.

5979c6b61c6575c71

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: