מבזקים

מפעל אירני נוסף לייצור טילים נחשף בסוריה

תוכן עניינים

הותר לפרסום: מקור האופוזיציונר לנשיא הסורי-אסד  חשף כי לאחרונה הסתיימה העברת קווי הייצור לטילים לטווח בינוני ורחוק לאזור אחר בסוריה.

לאחרונה סקרנו את המפעל הסורי לייצור טילים בליסטיים ארוכי טווח, שהוקם בצפון סוריה, בשיתוף עם האירנים ויועצים מצפון קוריאה ורוסיה (רוסיה הכחישה בהמשך עובדה זאת) שחלק מתוצרתו מיועד לחיזבאללה בלבנון[ או להיכנס למחסניו בסוריה.

אז עקרון הג'וקים כנראה עובד גם הפעם .ראית ג'וק אחד מסתובב אצלך בבית? ככל הנראה יש עוד כמה שלא גילית, או לא ראית, או שעוד לא הופיעו.

מקור האופוזיציונר לנשיא הסורי-אסד  חשף כי לאחרונה הסתיימה העברת קווי הייצור לטילים לטווח בינוני ורחוק לאזור אחר בסוריה.

לאחרונה נחשפה עובדת קיומו של מפעל לייצור טילים למרחק רב בואדי הגיהנום, אליו הגיע הנשיא אסד לביקור סודי ב-28 לחודש שעבר (עיר אלפיטר) הנמצא בשליטה מלאה וישירה  של אירן ונמצאים שם יועצים מקוריאה הצפונית ורוסיה, דבר שרוסיה הכחישה .

עכשיו מתברר כי ישנו מפעל סודי נוסף באזור המכונה שייח רדבאן – "الشيخ غضبان" הנמצא ליד העיר מציאף – مصياف שבמחוז חמה.

המפעל ה"חדש" שנחשף רחוק, רק 25 ק"מ מואדי הגיהינום הוא למעשה מכיל כרגע גם את המכון למחקר ופיתוח של נשק בלתי קונבנציונלי – معهد البحوث  שהיה עד שנת 2014 בעיר חאלב ולאחר שהמורדים התקרבו אליו, לפני שכבשו אותו, החליט הנשיא אסד בסיוע אירני  להעתיק את מבניו לאזורים שבשליטתו המלאה.

כאמור העברת קווי הייצור מהמכון  לאתר החדש כבר הסתיימו. ייעודו של המפעל בשיח רדבאן הוא ייצור טילים לטווח בינוני, בעוד שהמפעל בואדי הגיהינום מייצר טילים לטווח ארוך.

המפעל בואדי הגיהינום שייך למחוז טרטוס והוא ממוקם בעומק הואדי שקירותיו משתפלים לגובה של כ-700 מטר ורוחבו כ-70 מטר. מה שהופך אותו לבעל הגנה טבעית לכל תקיפה אווירית ישירה . מה עוד שככל הנראה הציבה סוריה בראשי ההרים מסביב כוח הגנה אווירית משמעותי.

ואדי הגיהינום מסתיים בואדי אלבלוטה והוא גובל בעיירות אלדויליה מדרום וכן העיירה אלנור. ראוי להזכיר כי מנהיגי ישראל כבר יצאו בהצהרות פומביות מאיימות כי ישראל לא תאפשר קיום מפעלי טילים אירנים בסוריה. מה עוד שחלק מהייצור מיועד להיות מסופק לחיזבאללה .

נראה כי אירן לא רק שלא נרתעת מאיומי ישראל, אלא היא נמצאת בשיא מאמציה להרחיב מאוד את כל תעשיית ייצור הנשק המתקדם בכלל ותעשיית הטילים הבליסטיים המתקדמים והמדויקים בפרט.

אירן מעריכה ככל הנראה כי איומי ישראל אינם אלא איומי סרק.

מי שחושב שאירן תסתפק בייצור טילים בלבד בכוד, שכל מתקני מכון המחקר לנשק לא קונבנציונלי כבר מרוכזים בתוך מפעל הייצור , טועה ולא יודע להעריך את הנחישות האירנית להשמיד את ישראל.

נושא מפעלי הטילים האירנים בסוריה ובלבנון, כבר הונח על שולחנם של ראשי המעצמות עם הברה חדה ובלתי משתמעת ל-2 פנים. ישראל לא תוכל להסכים שמפעלים אלו יהיו יצרניים.

בכל מקרה טיסות המודיעין האמריקאיות הרבות מול חופי סוריה, נועדו לעקוב גם אחרי נושא זה.

לא אלמן ישראל!

 

מאת: צביקה נציב    https://nzivnet.com/articles/10569

 

סוריה: אתר הטילים האירני
סוריה: אתר הטילים האירני

סוריה2

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: