מבזקים

סיכום הטבח בחלמיש

תוכן עניינים

במהלך יום שישי האחרון בשעות הערב חגגה משפחה ביישוב חלמיש את הולדתו של נכד חדש במשפחה, אך ברגע אחד חייהם השתנו לנצח.

עומר עבד-אל ג׳ליל, מחבל פלסטיני בן כ- 19 מהכפר הסמוך כובר יצא למסע הרג והצליח להסתנן ליישוב. למרות שהפעיל את אחת ההתרעות בדרך, לא נתקל בהתנגדות ונכנס לבית המשפחה דרך דלת הפתוחה לאחר הליכה של כ- 100-150 מטר.

על-פי התחקיר הראשוני, המחבל הצליח להפתיע את המשפחה שישבה לארוחת שבת, דקר ורצח שלושה מהם: סב המשפחה בן כ- 60, בנו בן כ- 36 ובתו בת כ- 40. הסבתא של המשפחה, בת כ- 68, נדקרה ונפצעה קשה במהלך האירוע , מבית החולים שערי צדק נמסר בשעות הבוקר המוקדמות (שבת) שמצבה השתפר לאחר ניתוח והיא כעת מוגדרת בינוני.

כונן מד"א חובש רפואת חירום אהוד אמיתון שטיפל בפצועים אתמול דיבר לתיקשורת וניתן היה להבחין היטב בזעזוע שעבר עליו דקות קודם לאחר המראות הקשים מאוד שראה בבית.

"מדובר באירוע קשה מאוד. כשנכנסנו לבית ראינו 4 פצועים שוכבים כשהם סובלים מפצעי דקירה. 3 מהפצועים היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה, הענקנו להם טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים וביצענו בהם פעולות החייאה מתקדמות וממושכות תוך שימוש בתרופות.פצועה נוספת כבת 60 שהייתה בהכרה וסבלה מפצעי דקירה בפלג גופה העליון טופלה בשטח ופונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים לבי"ח שע"צ כשמצבה בינוני-קשה"

גורמים רפואיים שהוזעקו למקום סיפרו כי "המחבל שכב לצד הנרצחים, זינק לעבר החובשים – ונבלם על-ידי כוחות הכוננות שהוקפצו".

לאחר נסיונות החייאה ממושכים שלא צלחו ,נאלץ הצוות הרפואי במקום לקבועאת מותם של השלושה.

הסבתא, בת 68, שנפצעה קשה, קיבלה הבוקר את הבשורה המרה על רצח בעלה וילדיה.

אשתו של הבן הצליחה להחביא מספר נכדים בחדר השינה ובמקביל התקשרה למשטרה בכדי להודיע שיש מחבל בבית – היא והילדים לא נפגעו במהלך האירוע.

סמל ע', אחד מתושבי היישוב חלמיש וחייל ביחידת עוקץ המובחרת היה בחופשה בביתו בזמן הפיגוע, הוא ששמע את הקריאות לעזרה מבית שכניו ומיהר להגיע למקום. משהגיע הבחין במחבל מבעד לחלון המטבח, ירה במחבל וניטרל אותו.

ע' החייל סיפר בהתרגשות :

"ישר הבנתי מה קורה – ראיתי את המחבל ויריתי בו דרך החלון", סיפר לחבריו. התגובה המהירה של סמל ע' מנעה אסון גדול הרבה יותר. "הבנתי היטב את הסיטואציה", שיחזר החייל, שניטרל לפני 5 שנים מחבל אחר באירוע דומה. "יריתי בו מבחוץ פנימה. לא חשבתי הרבה, פעלתי מיד".

לפני שלוש שנים, בזמן מבצע צוק איתן, נתקל ע' באירוע דומה: שני פלסטינים חשודים חדרו לבית משפחתו בחלמיש ונעלו בחדר את אחותו נעה וחבר שלה, עמיחי ינקלביץ', לאחר שתקפו אותם. ע' נכנס לבית, הבחין ששני הפלסטינים מחפשים דבר מה במגירות במטבח, הניס אותם והזעיק עזרה.

המחבל לא נמצא בסכנת חיים והוא מטופל בבית החולים.

ארגון הטרור 'חמאס' בירך באופן מיידי על הפיגוע, וברחבי עזה נרשמו חגיגות לאחר היוודע תוצאות הפיגוע הקשה.

בעקבות הפיגוע, יצאה חטיבת בנימין למבצע חטיבתי נרחב בכפר ממנו יצא המחבל.

צה"ל ושב"כ עצרו את אחיו של המחבל מחלמיש בחשד שסייע לו.

במסגרת המבצע כוחות צה״ל בחטמ״ר, יחידות מיוחדות והשב״כ כיתרו את הכפר. על-פי דובר צה"ל, היציאה ממנו תתאפשר במקרים הומניטריים בלבד.

בנוסף לכך, הכוחות ביצעו מיפוי הנדסי של בית המחבל לקראת הריסה, סריקות אמל"ח נרחבות והחרימו כספי טרור. אחיו של המחבל נעצר.

כשעתיים טרם יצא לבצע את הפיגוע, המחבל הפלסטיני פרסם פוסט ברשת החברתית 'פייסבוק' , בבדיקת עמוד הפייס של המחבל הסתבר שהמחבל קישר את הפיגוע לאירועים האחרונים בהר הבית.

עדיין לא ברור כיצד השב"כ לא איתר את הפוסט בזמן. בחקירתו של המחבל התברר שהוא מזוהה אידיאולוגית עם ארגון 'חמאס', כמו גם העובדה שנעצר מספר פעמים על-ידי הרשות הפלסטינית בגין השתייכותו לארגון.

בשעות הבוקר של יום שבת ביקרו ביישוב חלמיש שר הביטחון ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט, שם קיבלו סקירה ממפקד החטיבה ומהשב"כ על הפיגוע. מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, גינה בחריפות את הפיגוע.

התמונות והסירטונים באדיבות דובר צה"ל.

DFUuW2qXgAIDf1_
הרמטכ"ל בזירת הפיגוע
DFSoO8HXYAARsUO
הפוסט שהמחבל פרסם ב'פייסבוק' טרם יצא לפיגוע
DFSqLrEXUAEml96
כוחות צה"ל בזירה לאחר הפיגוע.
1_137
חטיבת בנימין במבצע בכפר ממנו יצא המחבל.
2_93
חטיבת בנימין במבצע בכפר ממנו יצא המחבל.
3_72
חטיבת בנימין במבצע בכפר ממנו יצא המחבל.
DFSg6eMXUAEpzlz
חגיגות בג'באליה – עזה לאחר היוודע תוצאות הפיגוע.
חגיגות בג'באליה לאחר היוודע תוצאות הפיגוע.
חגיגות בג'באליה לאחר היוודע תוצאות הפיגוע.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: