מבזקים

אלוף-משנה דדו בר כליפא מונה למפקד חטיבת גבעתי

תוכן עניינים

טקס החלפת מפקד חטיבת גבעתי: אלוף-משנה דדו בר כליפא מונה למפקד חטיבת גבעתי.

בטקס חילופי מפקדים שנערך במצודת יואב, במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מפקד עוצבת "הפלדה", תת-אלוף עודד בסיוק, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים מונה אלוף-משנה דדו בר כליפא כמחליף בתפקידו את אלוף-משנה ירון פינקלמן שכיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות. אלוף משנה בר כליפא ייכנס לתפקידו החדש כמפקד עוצבת האש.

מפקד עוצבת הפלדה, תת-אלוף עודד בסיוק, אמר: "מפקד מסיים נמדד בעיני בשלושה דברים עיקריים: תוצאות מבצעיות, סטנדרטים שהוא משאיר אחריו ואנשים שנשארים אחריו. פינקלמן, ידעת להוביל תהליכים מרשימים, בתחומים רבים וענפים. תהליכים שביסוד בניין הכוח, ממסד ועד טפחות מבלי לפסוח על שום סעיף ועל שום נושא. הערכים בהם אתה מאמין, ניכרים בכל צעד ושעל, בכל חייל ובכל מפקד. אני משוכנע כי בתפקידך הבא תדע לקחת את שלמדת ולימדת כאן, להמשיך ולהוביל. דדו, אתה מפקד עתיר זכויות וניסיון מבצעי עשיר. אתה מקבל עליך אחריות כבדה, אחריות על חטיבת גבעתי, על משימותיה ועל מוכנותה בכל מקום, בכל זמן ולכל שתידרש. חטיבת גבעתי נדרשת למוכנות גבוהה, ללמידה מתמדת, לניצחון ברור בכל מפגש עם האויב ולהשלמת כל משימה. אני משוכנע כי תדע להוביל אותה בחוכמה, במקצוענות, ברוח ובמנהיגות".

מדברי מפקד חטיבת גבעתי היוצא, אלוף-משנה ירון פינקלמן: "ארבע סגולות לה לחטיבת 'גבעתי': לוחמנות, מצוינות, משפחתיות וענווה. כולן בצלמה, בדמותה ובעשייתה שזורות. מתוך הבנת המשימה והשליחות מוכנים ונכונים תמיד, מובילים מפקדי החטיבה קדימה ואחריהם הלוחמים, במבחן האש להסתער עד לניצחון. הסגול צבעו של כולם הוא- בגבעתי משרתים בצוותא כל בניה ובנותיה של מדינת ישראל. זו משפחה חמה שבעצם השתייכותך, זכית באהבתה ללא תנאי. אזכיר במעמד זה כי משימה אחת לא הושלמה, לא תמה, קצין החטיבה איש הסיירת סגן הדר גולדין ז"ל, יצא למלחמה ועדיין לא שב. כולנו מחכים לו ומחזקים את משפחתו עד שישוב. מפקד החטיבה הבא, אלוף-משנה דדו בר כליפא, סגול אמיתי, איש החטיבה, מבצעי וחושב, עתיר ניסיון, ייקח את החטיבה צעדים רבים וגדולים קדימה".

מדברי מפקד חטיבת גבעתי הנכנס, אלוף-משנה דדו בר כליפא: "אני שב הביתה, עם לב בוער מהתלהבות ופועם מהתרגשות, אני בא מחוזק באמונה כי יש בי את העוז ומתפלל שתהיה בי גם הענווה להוביל את החטיבה ביחד אתכם אל המשימה הנעלה ביותר שניתן לבקש, להגן על המדינה היקרה שלנו, מדינת ישראל. זוהי זכות גדולה. מפקדי וחיילי החטיבה, אני דורש מכולנו שנסתכל אך ורק על עצמנו כאחראיים הבלעדיים להשלמת משימתנו. כל אחד בחטיבה בקומתו ממני ומטה יראה את עצמו ואת המשימה הניצבת לפתחו כדבר הגדול ביותר ויחוש שגורל המערכה על כתפיו. בגבעתי, לא חוזרים בלי לבצע, מביאים תוצאות ולא הסברים. האחריות, כבדה ככל שתהיה, מוטלת על שכמנו. זוהי הרוח הנדרשת- זו הרוח ששמה הוא 'גבעתי'. פינקלמן, אתה משאיר אחריך קבוצת אנשים מלוכדת ועצמאית המבינה את חשיבות המשימה. תודה לך על ההשקעה ועל המסירות בשנתיים האחרונות".

 

מאת: ערן ריבק

 

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: