מבזקים

עבר בכנסת: החוק שיאפשר להתנתק מחברות בקליק

תוכן עניינים

המליאה אישרה בקריאה שנייה ושלישית חוק שיחייב חברות לאפשר ללקוחות להתנתק באינטרנט ובדוא"ל, ולדלג על ההמתנה המייגעת לנציגי שירות. יוזם החוק ח"כ יואל חסון: "מהפך בעולם הצרכני"

הכנסת אישרה היום (ג') פה אחד בקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק להקלה על צרכנים להתנתק מחברות, שמכונה "ניתוק בקליק". החוק החדש, שאותו יזם ח"כ יואל חסון מהמחנה הציוני, ייכנס לתוקף תוך ארבעה חודשים וישנה באופן דרמטי את כללי המשחק של ציבור הצרכנים מול החברות העסקיות.

עד היום הדרך המקובלת לביטול עסקאות עברה כמעט תמיד בשירות הלקוחות הטלפוני של החברות, מה שגרר המתנות ממושכות על הקו, מסכת שכנועים ומניפולציות מצד נציגי שימור לקוחות. החוק החדש קובע שכל עסק יהיה מחויב לפרסם באופן בולט ושקוף את פרטי ההתקשרות לצורך בקשת ניתוק ולכלול בתוכם כתובת דוא"ל, כך שכל צרכן יוכל למעשה "לדלג" על נציגי השימור ולהתנתק בקליק באמצעות שיגור הודעה אחת פשוטה.

בנוסף, עסק המאפשר ללקוחותיו לבצע התקשרות באמצעות אתר האינטרנט שלו יהיה מחויב לאפשר גם התנתקות באותה הדרך.

מרגע שליחת הודעת הניתוק יצטרך בעל העסק לסיים את ההתקשרות ולהפסיק את החיובים תוך שלושה ימי עסקים באופן אוטומטי, אלא אם בפרק הזמן הזה הצליח לשכנע את הלקוח אחרת.

עסקים שיפרו את הוראות החוק החדש עלולים לשלם מחיר כבד בדמות קנס כספי של עד 22 אלף שקלים. בעל עסק שימשיך לחייב לקוח למרות בקשת הניתוק יהיה חשוף לתביעת פיצויים ללא הוכחת נזק עד לגובה עשרת אלפים שקלים.

ח"כ יואל חסון: "החוק יעשה מהפך בעולם הצרכני ויחסוך זמן יקר ועצבים מיותרים לאזרחים רבים. זה סוג החקיקה שאני הכי מאמין בו: חקיקה שמגיעה מהשטח, מלמטה, בעקבות ניסיון ומצוקות של אנשים. לאחר עבודה ארוכה הצלחנו להעביר את החוק, שהולך להגדיל את מרחב הבחירה ולהחזיר את הכוח לידי הצרכנים. חוק זה גם ישפיע באופן ישיר על התחרות בין החברות, מה שיוביל להוזלות עתידיות והשפעה חיובית על כיס האזרח".

305
ח"כ יואל חסון , יוזם החוק
Global+Business
מפת האינטרנט העולמי
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: