מבזקים

מנכ"ל איירליינס: "אסון התעופה הגדול בהיסטוריה נמנע"

תוכן עניינים

ביום שישי האחרון הונחה טייס מטוס מסוג איירבוס 320 של חברת אייר קנדה לנחות על אחד המסלולים בשדה התעופה בסן פרנסיסקו. הטייס שככל הנראה הבין לא נכון את הוראות מגדל הפיקוח הנמיך גובה לכיוון מסלול ההסעה בו המתינו ארבעה מטוסים רחבי גוף מלאים בנוסעים.

על פי הדיווחים בתקשורת האמריקנית, טייס שהבחין במתרחש התריע בפני מגדל הפיקוח, ואמר "לאן הבחור הזה הולך? הוא מתקרב למטוסים בקרקע". במגדל הפיקוח הבינו שאם הטייס לא יתעשת במהירות, עשוי להתרחש אחד מאסונות התעופה הגדולים ביותר בהיסטוריה.

במקום לנחות במסלול המיועד, המטוס הנמיך גובה לכיוון מסלול צ'ארלי, המסלול בו חיכו המטוסים המלאים ומספר שניות לפני הנגיעה בקרקע, הצליח הטייס לנסוק ולמנוע התנגשות במטוסים. טייס של חברת יונייטד איירליינס הבחין במתרחש ואמר בקשר: "מטוס של אייר קנדה טס ממש מעלינו".

ארבעת המטוסים שהיו על הקרקע המתינו לתורם להמריא, ובהתחשב בעובדה שהם היו מתודלקים, ניתן לשער עד כמה האסון שנמנע עשוי היה להיות כבד.

קפטן רוס איימאר, טייס לשעבר בחברת יונייטד איירליינס ומנכ"ל מומחי הייעוץ האווירי בארה"ב, אמר בראיון לאתר "מרקיורי" כי "אם הדברים נכונים, אין ספק שהאסון הגדול בהיסטוריה של תחום התעופה נמנע".

פטר פיצפטריק, דובר חברת אייר קנדה מסר כי, "המטוס נחת בשלום לאחר שחזר על עקבותיו".

חוקרי רשות התעופה האמריקנית פתחו בחקירת המקרה. אייר קנדה פתחה בחקירה נפרדת.

 

מאת: גבריאל ודררו

 

אייר קנדה
"מטוס של אייר קנדה טס ממש מעלינו"
אייר קנדה
גגל הנראה הטייס לא הבין נכון את הוראות מגדל הפיקוח
אסון התעופה נמנע
אסון התעופה נמנע

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: