מבזקים

איילת שקד בראיון למקור ראשון: "לסגור אתרים של פשיעה חמורה"

תוכן עניינים

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה היום (ג') בוועידת מקור ראשון למספר דברים בוערים על סדר היום. על מערכת בתי המשפט, חוק הגיור, חוק סגירת אתרים כדוגמת 'שוברים שתיקה' ועל הציוצים בטוויטר.

מדברי שרת המשפטים בוועידת מקור ראשון על מערכת המשפט: "הפקידות הבכירה צריכה ליישם את מדיניות הממשלה. לא מתחרטת ואף שמחה שהיועץ הוא מנדלבליט. מערכת המשפט היא סוג של נושאת מטוסים ואני חושבת שצריך להשיט את הספינה מכיוון ליברלי לכיוון שמרני.
המערכת מאד טובה סה"כ. גם במהפכה וכשעושים שינויים לא צריך לפגום באיכותה של המערכת. לא הכל שפיט לטעמי ואני מנסה לשנות ולהחזיר כח לכנסת ולממשלה שעבר לייעוץ המשפטי ולמערכת המשפט".

על החוק לבחירת יועצים משפטיים למשרדי ממשלה: "יועץ משפטי צריך ליישם את מדיניות השר במסגרת החוק ולכן זה אך טבעי שיועץ משפטי של משרד
ייבחר ביחד עם השר והיועמ"ש כי הוא כפוף לשניהם. אני מביאה לממשלה מתווה משותף. אין כאן פוליטיזציה או הפקרות. השרים במדינת ישראל לא יבחרו אנשים לא ראויים על אחת כמה וכמה שעושים את זה יחד עם היועץ".

על חוק הגיור: "כעיקרון לא צריך חוק. יש בג"צ תלוי ועומד של התנועה הרפורמית 12 שנה והמדינה ביקשה לא להכריע בו לעת עתה. זה נושא מורכב וסבוך. בעיניי נכון להמשיך בהידברות ולא בחקיקה".

"לגבי החוק לסגירת אתרים לא מדובר על אתר 360 וגם לא על אתר הארץ. החוק עוסק באתרי פדופיליה, סמים, זנות טרור. חלק גדול מהפשיעה עבר למרחב האינטרנטי והמשטרה היום יודעת להגיע לבית בושת או מאורת סמים ולעצור פושעים, כך צריך שתהיה לה אפשרות לעשות גם כשמדובר בפושעים שמתנהלים באתרי אינטרנט. המטרה של החוק היא לסגור אתרים של פשיעה חמורה. האתר של שוברים שתיקה ישאר על תילו, כל עוד לא מוכרים שם סמים כמובן. אין כאן בשום צורה רצון להגיע לתחום האזרחי. אגב, כל חברי האופוזיציה הצביעו בעד החוק אגב".

מהפן פוליטי: "אני חושבת שאנחנו צריכים להישאר כמפלגה אחת. אין שום מקום ל2 מפלגות בציבור הדתי, יותר חשוב להיות חזקים ביחד".

השרה, בהתייחסה לפוסטים ברשתות החברתיות, אמרה: "אנחנו עובדים מול פייסבוק גוגל וטוויטר בהידברות על מנת להסיר חומר מסית לטרור. מפייסבוק יש לנו שיתוף פעולה מאד טוב. לצערי את טוויטר זה פחות מעניין היא אדישה לבקשות המדינה להסיר חומרי טרור. צריך לשנות את השם מחוק הפייסבוק לחוק הטוויטר. ההפקרות שם חוגגת".

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

צילום: אבישג שאר ישוב
צילום: אבישג שאר ישוב
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: