מבזקים

"אנחנו חוגגים היום את יום חגה של הדמוקרטיה החזקה בעולם"

תוכן עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "ישראל היא דמוקרטיה, הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון, וככזו יש לנו קשרים מיוחדים עם העולם הדמוקרטי.

בסוף השבוע פגשתי רבים ממנהיגי הדמוקרטיות של אירופה, של האיחוד האירופי, בכנס מאוד מרגש בו נפרדנו מידיד ישראל, קנצלר הלמוט קוהל. היחס לישראל היה חם מאוד, ידידותי מאוד וגם כלל בתוכו דברים שהם חשובים לביטחוננו ולכלכלתנו.

מעבר לכך, אנחנו חוגגים היום את יום חגה של הדמוקרטיה החזקה בעולם, ידידתנו הגדולה – ארצות הברית, שהברית איתה הולכת ומתחזקת. אני בטוח שאראה רבים מכם בחגיגות הארבעה ביולי היום בבית השגריר בהרצליה.

מחר יגיע לישראל נרנדרה מודי ידידי, ראש ממשלת הודו, הדמוקרטיה הגדולה ביותר בעולם. זה ביקור היסטורי וראשון של ראש ממשלה של הודו בישראל אחרי 70 שנה וזה ביטוי לכך שהיחסים בינינו לבין הודו הולכים ומתהדקים בשנים האחרונות.

זה פרי מדיניות יזומה שלי ושלו, שוחחנו על כך לפני כמה שנים במפגשנו הראשון באו"ם בניו יורק ואחר כך בדאבוס, ואנחנו משתפים כמובן את כל חלקי הממשלה והממשלות שלנו והעם שלנו, העמים שלנו, במאמץ הזה לטוות ידידות איתנה בינינו.

הביקור הזה יעמיק את שיתוף הפעולה במגוון רחב של תחומים – ביטחון, חקלאות, מים, אנרגיה – בעצם כמעט בכל תחום שישראל עוסקת. אני אלווה את ראש הממשלה באירועים רבים במהלך ביקורו, כפי שראוי לכבד את מנהיג הדמוקרטיה הגדולה בעולם".

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

ארכיון. צילום: מרים אלסטר
ארכיון. צילום: מרים אלסטר

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: