מבזקים

"מסדר כנפיים" : טקס סיום קורס טיס 174

תוכן עניינים

הודעת דובר צה"ל :

אתמול יום חמישי , ה' בתמוז התשע"ז, 29 ביוני 2017, התקיים טקס "מסדר כנפיים" בבסיס חיל האוויר בחצרים, בו הוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס הטיס, מחזור 174.

הטקס נערך במעמד נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל ובנוכחות משפחות הבוגרים, חברים ואנשי חיל האוויר.

טקס הסיום נערך בסופן של שלוש שנות הכשרה לתפקיד הקצין, הכשרת הטייס ותואר לימודים אקדמי מאוניברסיטת "בן-גוריון". החל משבוע הבא יוצבו מסיימי הקורס, אשר כעת הינם לוחמי צוות אוויר, בטייסות השונות בחיל האוויר ויחלו את הכשרתם המבצעית.

מדברי נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין:

"מאז מלחמת ששת הימים, הפך החיל מתוחכם יותר ורווי טכנולוגיה, זרועו ארוכה יותר, חזקה יותר, ממוקדת יותר וקטלנית יותר. מערך ההגנה האווירית התפתח, והחיל הוא כבר זרוע האוויר והחלל. השנה קלטנו את מטוס 'האדיר' – מטוס רב יכולת, מופת של תחכום, עוצמה וחדשנות. חיל האוויר הישראלי מוכן לפעול, גם היום בכל רגע שיידרש, ערוך לכל משימה. במבצעים ובביטחון השוטף. בזירות הרחוקות והקרובות. בחמישים השנים שחלפו מאז ששת הימים החיל השתנה, אבל דבר אחד לא השתנה – הכוח האנושי. כל אחת ואחד מכם, אתם היתרון האיכותי שלנו! אתם ליבו הפועם של החיל והרוח הנושבת מתחת לכנפיו. אין מקום לספק: חיל האוויר הישראלי הוא מהמעולים בעולם, ואתם הטובות והטובים לטיס".

מדברי ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו:

"אנחנו מטילים על חיל האוויר משימות מרכזיות לביטחון ישראל ומתוכן אציין היום שלוש: ראשית, שמירת גבולות ושמי המדינה. מי שפוגע בריבונות שלנו, אנו פוגעים בו. שנית, פגיעה בהתעצמות של אויבינו. צה"ל וחיל האוויר פועלים בקשת טווחים רחבה מאוד וגם קרובה מאוד כדי למנוע את ההתעצמות הזאת. ושלישית, והחשובה מכולם, להבטיח שכל מי שמאיים על קיומנו שם עצמו בסכנת קיום. לחיל האוויר יש תפקיד מרכזי במשימה עליונה זו". מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט: "אתם מסיימים היום את הקורס האיכותי, התובעני והארוך ביותר בצה"ל – קורס שהכשיר אתכם לתפקיד המורכב והייחודי של לוחם אוויר. בקרוב יופקדו בידיכם כלי הטיס הטובים בעולם, המשלבים טכנולוגיות מתקדמות ומערכות חימוש מתוחכמות שישרתו אתכם בביצוע כל משימה. אנחנו סומכים עליכם שתשתמשו בידע הרב שצברתם כשתמריאו למשימותיכם ושתפגינו את יכולותיכם הגבוהות במקצועיות ובתחבולנות ובכך תגנו בנחישות על מדינת ישראל. לפני שלושים ושמונה שנים עמד ברחבה הזו טייס קרב צעיר ומוכשר, סגן אמיר אשל, שלימים הפך לאלוף בצה"ל ולמפקד זרוע האוויר והחלל, והיום זהו מסדר הכנפיים האחרון שלו כמפקד הזרוע. אמיר, זוהי הזדמנות בעבורי להביע את הערכתי הרבה על כך שאתה מפקד על זרוע האוויר באופן אמיץ, חכם, יצירתי ונחוש, מגביה עוף ומרחיק ראות, תודה לך. בשבועות הספורים שנותרו לך בתפקידך עלולים להתרחש עוד שינויים רבים במזרח התיכון, אך אני יודע שבזכות תרומתך הרבה נוכל לשמור על עליונותו של צה"ל ולהבטיח את ביטחון מדינת ישראל".

מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל:

"לפני חמישים שנים המריאו מהמסלול הזה כאן לפניכם 8 מטוסי 'פוגה'. כעבור שעה נתקפו מרבית שדות התעופה של חיל האוויר המצרי. בערבו של יום, הושמדו חילות האוויר של מצרים, ירדן וסוריה. הישג חסר תקדים בתולדות הלחימה האווירית שהביא בהמשך לניצחון צה"ל במלחמת ששת הימים. חיל האוויר, שנת 2017, עוצמתו כבירה, רוח אנשיו – אותה רוח של חיל האוויר שנת 1967. אנו הופכים דמיון ליכולות ותוכניות מבצעיות פורצות דרך שיפתיעו את אויבינו בעוצמתן ובעיתוי שלהן. אנו צופים פני עתיד ונערכים לאתגריו באופן אחראי ומפוקח. אתם הבוגרים מצטרפים היום לכל אלה, דור המשך לשרשרת מפוארת של מגני הארץ מרום הרקיע. נכונותכם לקחת אחריות ראויה לשבח. הערכה רבה למפקד בית הספר, אלוף-משנה מ׳, שזה מסדר הכנפיים האחרון תחת פיקודו. יחד עם אנשייך, השכלת להכשיר לוחמי צוות אוויר מעולים. בוגרי קורס 174, אתם עתידו של חיל האוויר, עיקר עוצמתו ותקוותה של המדינה. הגביהו טוס ואתכם יחזק ביטחון ישראל".

הצילומים באדיבות דובר צה"ל ולשכת העיתונות הממשלתית.

הנשיא ריבלין מעניק כנפי טיסה למצטיין הקורס, סגן נ'(צילום: מארק ניימן/לע"מ)
הנשיא ריבלין מעניק כנפי טיסה למצטיין הקורס, סגן נ'(צילום: מארק ניימן/לע"מ)

7877970010001009801305no

2428940-46

576ee45224ef3ef42

dotz25.12.2007-01_wa

2428938-46

59555aa24bedd467

5955597a40a37661

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: