מבזקים

תכנית חדשה להכשרת מנהיגי נוער כמגשרים חברתיים תושק הקיץ בהרצליה

תוכן עניינים

בריונות ברשת, שיימינג, חרם על ילדים ובני נוער ואפילו סכסוכים שהתחילו בקבוצות ווטסאפ, הסתיימו בקטטות. כל אלה הפכו מזמן לתופעות שכל ישראלי מכיר ובמיוחד בני הנוער והילדים. רחוק מהעיניים הבוחנות של הורים ומורים, ילדים מנהלים מלחמות יומיומיות, חלקן מאוד לא פשוטות, מבלי לספר לאיש.

אם במהלך שנת הלימודים המורים וההורים נמצאים בתמונה באופן כזה או אחר, ויכולים להבחין במצוקות של ילדים ובני נוער, בתקופת החופש הגדול בני הנוער כמעט כל הזמן חופשיים ועצמאיים. מהנסיעה המשותפת לאילת או לכנרת ועד החוויה הראשונה בעבודת קיץ בשכונה, הם לומדים להיות מבוגרים.

מסיבות אלה, עמלו בחודשים האחרונים בקבוצת גבים, הקבוצה הוותיקה והמובילה בישראל בתחום הגישור, על 'מנהיגבים' תכנית חדשה וייחודית ללימודי גישור לבני נוער בחופש הגדול. התכנית מיועדת לבני נוער בעלי כישורים ואופי מנהיגותי מכל רחבי הארץ, המעוניינים לתרום לחברה ולשמש גם כמגשרים.
בשנים האחרונות מפעילה הקבוצה ההרצליינית, תכניות ללימודי גישור בבתי ספר יסודיים ברחבי הארץ, ולאור ההצלחה, הוחלט על תכנית עילית, המיועדת לבני נוער איכותיים השואפים למנהיגות וללקיחת אחריות.
"משיחות שקיימנו עם בני נוער בוגרי התכניות שלנו גברה התחושה כי סכסוכים שקשורים לבני נוער יותר קל לפתור, כי יש יותר נכונות והקשבה כשבני נוער מתערבים ומנסים למצוא פתרון ולא המבוגרים" אמר עמרי גפן מנכ"ל גבים. "לפעמים דווקא כשהורים או מורים מתערבים יש תחושה שהם לא באמת מבינים מה עובר עלינו וכשנוער עוזר לנוער, זה בגובה העיניים".

גפן, שחתום על הכנסת תחום הגישור לבתי ספר יסודיים כחלק מתכנית הלימודים של משרד החינוך ומי שחתום על התכנית החדשה "אני מודה שזה נושא שעד לאחרונה לא עללה על הפרק מבחינתנו", הוא מספר. "אבל לאור ההצלחה של תכניות הגישור בבתי הספר היסודיים ראינו שיש ביקוש רב לתכנית מורחבת ומגוונת לבני נוער. למעשה, ניתן לומר שגידלנו דור שיכול להתחיל לגשר בקונפליקטים של בני הדור שלו, גם מחוץ לשעות הלימודים ומחוץ לשנת הלימודים. זה מחזיר את הנוער להיות גורם דומיננטי בקהילה שבה הם חיים ונותן להם גם תחושה טובה שסומכים עליהם, על שיקול הדעת ועל השכל הישר שלהם".

קורס ראשון של 'מנהיגבים', הכשרת מנהיגות נוער יפתח בחופש הגדול. הוא מיועד לבוגרי כיתות ז'-ט', בעלי שאיפה למצוינות ולהובלת תהליכי שינוי. בתום חמישה מפגשים הכוללים: סדנאות לפיתוח כישורי מנהיגות, היכרות והעמקה עם עולם הגישור, פיתוח מיומנויות תקשורתיות, סדנת משא ומתן, קבוצות דיון והתמחות מעשית, הם יוכשרו כמגשרים שמסוגלים לסייע לפתרון סכסוך על ידי הגעה להסכם מרצון ללא כפיה וללא אלימות.

 

מאת: ערן ריבק

 

אילוסטרציה
אילוסטרציה

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: