מבזקים

גורם איראני שלח מסר מאיים לישראל

תוכן עניינים

גורם איראני התייחס היום (ב') למתקפת הטילים הנדירה של איראן אתמול בסוריה, שבה שוגרו ממערב המדינה טילי קרקע-קרקע לבסיסים של פעילי דאעש בסוריה – שלטענת איראן עומדים מאחורי מתקפת הטרור החודש בטהרן. חוסיין שייח אל-איסלאם, יועץ לשר החוץ מוחמד זריף, אמר כי "ישראל היא האויב המרכזי ועליה לדאוג. אני סבור שהיא הבינה היטב את המסרים של הטילים".

בראיון לרשת אל-מיאדין, שמזוהה עם חיזבאללה, אמר אל-איסלאם: "אנחנו פוגעים בטרוריסטים בלבד, ועל המדינות שתומכות בהם לדעת מה המשמעות של השימוש בטילים האלה". הוא הדגיש כי "הנוכחות של האמריקנים באזור לא חוקית, ועליהם לעזוב את סוריה במוקדם או במאוחר".

"הסעודים והאמריקנים הם הנמענים העיקריים של המסר הזה", אמר הגנרל רמזאן שריף ממשמרות המהפכה. "כמה מדינות ריאקציונריות באזור, במיוחד סעודיה, הודיעו שהן מנסות להביא חוסר ביטחון לאיראן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בצהריים בישיבת הסיעה של הליכוד: "יש לי מסר אחד לאיראן, אל תאיימו על ישראל". יום אחרי המתקפה האיראנית בסוריה אמר נתניהו: "אנחנו עוקבים כל הזמן, צה"ל וכוחות הביטחון שלנו, על הפעילות של איראן במרחב. הפעילות הזו כוללת גם ניסיונות להתבסס בסוריה וכמובן להעביר נשק לחיזבאלה, אנחנו עוקבים אחרי המעשים שלהם ואנחנו עוקבים אחר המילים שלהם".

לפי סוכנויות הידיעות באיראן, הטילים של משמרות המהפכה נורו לעבר מטרות של טרוריסטים באזור דיר א-זור. משמרות המהפכה הזכירו בהודעתם את האיום שלהם שינקמו על שפיכות הדמים בתחילת החודש, והוסיפו כי "למען מטרה זו ביצעו משמרות המהפכה לפני זמן מה תקיפות טילים על מרכזי פיקוד של טרוריסטים, אזורי כינוס, אתרים לוגיסטיים ומפעלים לייצור מכוניות ממולכדות באזור דיר א-זור".

משמרות המהפכה הזהירו את אנשי דאעש ו"תומכיהם באזור ובעולם" מפני פעולות תגמול דומות נוספות במקרה שבאיראן תתרחש מתקפת טרור נוספת. "הצעד המעניש העביר מסר ברור לטרוריסטים הכופרים ולתומכיהם באזור ומעבר לו שחזרה של כל צעד מרושע שהוא נגד האומה האיראנית תביא לפעולה של משמרות המהפכה נגד המבצעים הפושעים".

האיראנים אמרו כי שיגרו שישה טילים למרחק של עד 700 ק"מ וכינו את המתקפה "מוצלחת", אך "מוגבלת".

7855905010029989801011no
(צילום: AP)
7855908878675640360no
(צילום: רויטרס)
7855916492280autoresize
שיגור הטילים מאיראן לסוריה(צילום: AP)

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו , היום בישיבת סיעת הליכוד בכנסת

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: