מבזקים

האם רוסיה באמת חיסלה את מנהיג דאעש?

תוכן עניינים

כלי התקשורת ברחבי העולם מדווחים מהבוקר על אפשרות שמנהיג דאעש, אל בגדאדי חוסל בהתקפה אווירית של צבא רוסיה. משרד ההגנה הרוסי, יצא הבוקר בהצהרה שהאיש חוסל יחד עם 300 לוחמי הארגון, בהם בכירים מאוד.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר שטרם ניתן לדעת במאה אחוזים את דבר חיסולו של מנהיג המדינה האיסלאמית, אבו בכר אל בגדאדי. מה שכן ניתן לדעת בוודאות, זה את העובדה שאל בגדאדי לא הופיע בפני תומכיו מאז ה-28 במאי – יום ההתקפה האווירית בא-רקה, אמר לברוב לעיתונאים. "ידוע לנו שזה לא אופייני לאיש הזה, גם כאשר יש טענות לפגיעה בו הוא תמיד מפריך אותן." אמר לברור.

כלי התקשורת בעולם מדווחים משעות הבוקר כי בתקיפה מאסיבית של חיל האוויר הרוסי על מטה ארגון דאעש בא-רקה בסוריה, שהייתה ב-28 במאי נהרג מנהיג הארגון הקיצוני, אל בגדאדי יחד עם 300 לוחמים ובכירי הארגון ששהו באותה עת במתחם מבוצר. על פי הדיווחים ברוסיה, הצבא קיבל מידע מדויק על ישיבה של בכירי דאעש בה יקח חלק גם המנהיג עצמו. המודיעין הרוסי בדק את המידע באמצעים טכנולוגיים שונים, לדברי משרד ההגנה ואימת את המידע. לאחר מכן הכוחות קיבלו פקודה מהנשיא פוטין לתקוף ולהשמיד את המתחם כולו.
בהתקפה השתתפו מטוסי קרב חדישים של חיל האוויר הרוסי מסוג Su-34. ו-Su-35. הרוסים הציגו תמונת לווין עם אזור התקיפה לפני ואחרי, שם ניתן לראות בבירור שהמתחם נמחק מעל פני האדמה.

אזור התקיפה לפני ואחרי צילום: משרד ההגנה הרוסי
אזור התקיפה לפני ואחרי
צילום: משרד ההגנה הרוסי

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, התייחס גם לידיעות על חיסולו של אל בגדאדי, ואמר כי כל המידע הועבר אונליין לנשיא פוטין על ידי גורמי הביטחון. "אנו יודעים בוודאות שכל המתחם הושמד לחלוטין יחד עם כל מי שנכח שם", אמר פסקוב לעיתונאים כאשר נשאל האם פוטין מודע לידיעות. עוד הוסיף פסקוב, כי אנשי מקצוע בזיהוי וניתוח תוצאות במשרד ההגנה "ידעו לתת תשובה מדויקת."

אל בגדאדי צילום: רוטרס
אל בגדאדי
צילום: רוטרס
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: