מבזקים

נתניה: תלמידים ומורים הפגינו מול העירייה נגד סגירת הקונסרבטוריון

תוכן עניינים

ביום רביעי האחרון בשעות אחר הצהרים הפגינו כ-100 הורים ותלמידים כנגד סגירת הקונסרבטוריון בנתניה. ההפגנה נערכה ברחבת העירייה בעיר. בהפגנה השתתפו חלק מתזמורת הקונסרבטוריון, הכוללת כ-30 נגנים צעירים ומקהלה הכוללת כ-20 תלמידים.

זוהי ההפגנה שנייה כנגד כוונת ראש העיר נתניה, מרים פיירברג לסגור את הקונסרבטוריון לאחר שלא הגיעו להסכמות לגבי תנאי ההעסקה של מורי הקונסרבטוריון. המורים מועסקים על ידי העירייה נתניה כעובדי קבלן.

ארגון המורים השבית לראשונה בתאריך 5/6 את מערכת החינוך העל יסודית בנתניה, פרט לרשת 'אורט' שלא שבתה. היתה זו שביתת אזהרה נוספת של יום אחד בעקבות המשך סכסוך עבודה של מורי הקונסרבטוריון בנתניה.

יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר: "העירייה מאיימת בסגירת הקונסרבטוריון אם לא נשלים עם המצב שלפיו חברינו בקונסרבטוריון יהיו מורים סוג ב' ויקופחו בשכרם ובתנאי עבודתם. יש בינינו אחריות הדדית ומורי הקונסרבטוריון אינם לבד".

במכתב שנשלח לציבור המורים בנתניה נכתב: "זה שנים ציבור המורים בקונסרבטוריון בנתניה מנוצל בידי העמותה העירונית שמנהלת את הקונסרבטוריון בשם עיריית נתניה.

ניצול זה בא לידי ביטוי בכך שהם מקבלים שכר נמוך בהרבה משכר המורים בבתי הספר העל יסודיים האחרים בנתניה, עובדים ללא ימי מחלה, ללא אפשרות לצאת לשבתון, ללא פגרות וחופשות כמו לשאר המורים, אורך השיעור שלהם הוא 60 דקות, אין עדכוני שכר ומורים מקבלים את שכרם כפי שהיה גם לפני 14 ו- 16 שנה ללא תוספת ותק, דרגה, גמולי השתלמות, תוספות יוקר ותוספות שכר של הסקטור הציבורי וארגון המורים.

בשנתיים האחרונות אנו מנהלים מו"מ עם עיריית נתניה, האחראית והמממנת את הקונסרבטוריון, שהוא בפיקוח משרד החינוך, כדי לשפר ולו במקצת את תנאי העבודה והשכר של המורים המלמדים בו, בעוד העירייה בשלה – לשלם כמה שפחות ולנצל כמה שיותר, ומנגד להתפאר בהישגי המורים והתלמידים בקונסרבטוריון.

לא ניתן יד להמשך ניצול המורים העמיתים שלנו לעבודה!

העירייה מאיימת בסגירת הקונסרבטוריון אם לא נשלים עם המצב שלפיו חברינו בקונסרבטוריון יהיו מורים סוג ב' ויקופחו בשכרם ובתנאי עבודתם.

יש בינינו אחריות הדדית, ומורי הקונסרבטוריון אינם לבד. על עיריית נתניה ועל העומדת בראשה להביא בחשבון עובדה זו כאשר הם מאיימים בפגיעה נוספת במורים על כך שהם מעיזים להיאבק על זכויותיהם. ציבור המורים בנתניה לא ייתן יד לכך!

בשיחה עם אחד המורים בקונסרבטוריון נאמר: "מזה 14 שנים עובדים מורי הקונסרבטוריון ללא עדכון שכר ועיירית נתניה אינה מעוניינת להמשיך להעסיק את המורים כמורים סוג ב' ללא תנאים סוצייאלים וללא עדכוני שכר".

מאת: רות קרייתי

 

1

2

3

4

5

6

7

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: