מבזקים

ההחלטה לצמצם את אספקת החשמל לעזה, הפקרות ביטחונית

תוכן עניינים

חברת הכנסת, זהבה גלאון ממרצ, תקפה את החלטת הקבינט המדיני ביטחוני בנוגע לחשמל ברצועת עזה. גלאון כתבה בעמוד הפייסבוק שלה, כי ההחלטה לקצץ את אספקת החשמל לעזה, זו הפקרות ביטחונית וזה מסכן את כולנו במלחמה מיותרת.

ח"כ זהבה גלאון: "החלטת הקבינט אתמול לקצץ את אספקת החשמל לעזה היא הפקרות ביטחונית. בקבינט החליטו לשחוק אפילו יותר את המצב ההומניטרי הקטסטרופלי ברצועה ולסכן את כולנו במלחמה מיותרת נוספת."

גלאון הוסיפה: "כבר שלוש שנים שאנו צופים במצב ברצועה הופך לאסון הומניטרי ומעמידים פנים שזה לא נוגע לנו, כאילו בעוטף עזה, בירושלים ובתל-אביב לא נחתו רקטות, כאילו הורים לא איבדו כאן את ילדיהם, כאילו שישראל היא רק צופה פאסיבי במערכה הזו. אבל בקבינט כנראה חושבים שזו לא בעיה שלנו. אבו מאזן ביקש, ועבור אבו מאזן בקבינט מוכנים להילחם עבור טיפת דמכם האחרונה. אני רואה באבו מאזן פרטנר לשלום, אבל זה בטח לא אומר שישראל היא קבלן הביצוע שלו. אותו קבינט שיודע לעכב את העברת תשלומי המסים לרשות, שיודע לקזז מהכספים האלה איזה סכומים שמתחשק לו, פתאום נכנע לכל גחמה של יו"ר הרשות."

בעזה יש כיום ארבע שעות חשמל על כל 12 שעות נתק.

"המערכות ברצועה כיום כבר על סף קריסה, ואין לרשות החשמל בעזה את האמצעים לנתב את מעט החשמל הקיים למתקנים הכרחיים לקיום חיים: מתקני התפלה, מתקני טיהור שפכים ובתי חולים. 110 מיליון ליטרים של ביוב נשפכים מעזה לים התיכון בשבועות האחרונים, ומגיעים ישירות לחופי אשדוד ואשקלון. כל זה כבר עולה לנו מיליונים. 'צוק איתן' עלה לנו מיליארדים, שמתגמדים מול האבדן הנורא בחיי אדם. וסבב לחימה נוסף יעלה מיליארדים, שלא לדבר על חיי אדם."

עוד כתבה גלאון: "ישראל יכולה לנצל את המשבר הזה כדי להפסיק להתנהל ממשבר למשבר. UNSCO כבר הניחו תכנית מפורטת להקמת יכולות גביית תשלומי חשמל ברצועה, וישראל יכולה לספק חשמל לרצועה לשלושה חודשים, כהלוואה, ובתנאי שיכולות כאלה יוקמו. היא יכולה לאפשר הכנסת טכנולוגיות ירוקות ליצירת חשמל בעזה, שכיום היא מונעת את כניסתן. ישראל אינה צופה פאסיבית במערכה הזו, ואסור לה להיות."

תחנת הכוח בעזה ארכיון
תחנת הכוח בעזה
ארכיון
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: