מבזקים

“ארה”ב לא תרתע מלהתעמת עם הרוסים ולהשמיד החיזבאללה אם יפריעו בסוריה”

תוכן עניינים

”אנשינו הולכים ומתרכזים ברגעים אלו באזור אלתנף והעימות הצבאי בינינו ובין האמריקאים הוא בלתי נמנע בעליל” כך אמר היום מפקד יחידה בחיזבאללה בביירות לכתב העיתון האמריקאי, כריסטיאן סיינס מוניטור.

לא ברור אם הדברים המפורשים הם על דעת הפיקוד העליון של הארגון ואירן, אך הם משקפים היטב את אסטרטגיית ה”הליכה על הסף” הכה אופיינית לאירן בעימותים עם מעצמה שבעבר היא יכלה לה, לפחות להערכתה.

פרדריך הוף מנהל מרכז רפיק חרירי למזרח התיכון בוושינגטון אמר אף הוא לעיתון כי: ”אני חושב שאם הכוחות הנאמנים לאירן חושבים לתקוף באזור אלתנף הם יתקלו בתגובה אמריקאית יעילה ונמרצת. אני לא יודע מה ההוראות של צבא ארה”ב במקרה של תקיפה כזאת, אך ההחלטה לבצעה תהיה פזיזה ולא צפויה להצליח. חוסר נכונותה של ארה”ב להתעמת עם אירן וכוחות הפרוקסי שלה הנם נחלת העבר ומוסקבה יכולה לצפות כיום, בסיכוי טוב, שאם היא תנסה להגיש סיוע אווירי טקטי לכוחות האירנים בעימות עם כוחות ארה”ב באזור, היא תתקל בתגובה אמריקאית מוחצת“.

ללא ספק הדברים משקפים את רוח המפקד החדשה, שלאחר תקופת אובמה, השורה כיום על צבא ארה”ב.

ההערכה לדעת אנליסטים היא שאם המצב יגיע לעימות צבאי בין בעלות הברית של אירן ובין כוחות ארה”ב, אפשר והמיליציות השיעיות הנאמנות לאירן והלוחמות בעירק ינסו לפגוע בכוחות האמריקאים הפועלים שם, אך זה לא דבר שירתיע את האמריקאים להגן על האינטרסים שלה בדרום סוריה.

בסיום הכתבה מובא משפט המחץ כפי שאמר אותו בכיר לשעבר בפנטגון, ואני מציע לכולם לזכור כל מילה שנאמרה אם וכאשר:

“אם אני חיזבאללה, אני לא הייתי מזלזל בנכונות הממשל האמריקאי החדש להשמיד את החיזבאללה בסוריה”.

במילים אחרות רומז הבכיר האמריקאי כי ארה”ב לא תהסס להפעיל את מלוא כוחה הצבאי ולהשמיד את כל הנוכחות הצבאית של החיזבאללה ואירן בסוריה אם הנסיבות יכריחו אותם לפעול.

וזה חידוש עצום בכל הנוגע לנכונות הממשל החדש לטפל באירן על אדמת סוריה.

 

מאת: צביקה נציב  http://nzivnet.com/articles/8358

 

1040092_1_0606-syriamap_standard

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: