מבזקים

סטודנטים לומדים רפואה בבר אילן וקורס נאמנים לחיים

תוכן עניינים

קורס "נאמני חיים" מיוחד ל-50 סטודנטים מהפקולטה לרפואה של אונ' בר-אילן בצפת הסתיים בטקס מיוחד  מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אני מבקש להודות לסטודנטים מהפקולטה לרפואה של אונ' בר אילן בצפת שלצד לימודיהם בחרו להצטרף לפרויקט "נאמני החיים" של מד"א. הנני סבור שתרומתם לפרויקט ולמשימת הצלת החיים תהיה גדולה במיוחד והרקע שמגיעים איתו יועיל מאוד לטיפול באנשים"

כחלק מפרויקט 'נאמני החיים' של מד"א שמטרתו לצמצם עוד יותר את זמן ההגעה לחולה שלקה בדם לב על מנת להתחיל ולבצע בו פעולות החייאה בזמן הקצר ביותר נוצר שיתוף פעולה של מד"א עם הנהלת הפקולטה לרפואה של אונ' בר-אילן בצפת ועם יו"ר הסטודנטים, ובמסגרתו 50 סטודנטים, בשלבים השונים של לימודי הרפואה, השתתפו בקורס 'נאמני חיים של מד"א. הסטודנטים לרפואה עברו את כל ההכשרה, מראשיתה, אף שחלק מהם כבר עומדים בשלב מתקדם של לימודי הרפואה.

את ההכשרה העביר פאראמדיק מד"א מאור חדד, סטודנט לרפואה בעצמו בפקולטה, שהעשיר ולימד את הסטודנטים תכנים שונים ומגוונים ברפואת חירום ובעזרה ראשונה. בטקס הסיום חולקו ערכות עזרה ראשונה משופרות, אפודי זיהוי ותעודה לכל נאמן חיים שהוכשר.

כעת, 50 נאמני החיים נמצאים בכוננות לאירועי החייאה, זאת באמצעות האפליקציה מד"א ייעודית שהורידו והתקינו בטלפון הנייד. האפליקציה תזהה את נאמני החיים הקרובים למקום האירוע ותדע להזניקם לכל אירוע המתרחש בקרבתם. בנוסף, יש לציין כי על אף שהסטודנטים מגיעים כולם מהפקולטה לרפואה בצפת, הם מתגוררים בכל חלקי הארץ ויצאו לטיפולים בפריסה ארצית רחבה ויעילה.

יו"ר אגודת הסטודנטים לרפואה של אונ' בר-אילן בצפת, עדי ליטמנוביץ: "לראשונה בוצע שיתוף פעולה בין אגודת הסטודנטים שלנו לבין מד"א. אנו מודים לצוות מד"א על הזכות ללמוד מהם ולהצטרף לשורותיהם כנאמני חיים. כסטודנטית שלקחה חלק בקורס נהניתי והשכלתי מאוד ואני מרגישה מוכנה בהרבה כעת להתמודד עם מצבי החירום אשר נלמדו בקורס. אנו מקווים לשיתופי פעולה נוספים ומוצלחים כמו זה ומצפים לבאות".

דיקאן הפקולטה לרפואה של בר-אילן בצפת, פרופ' רן טור-כספא, בירך על היוזמה: "ההתמחות של הסטודנטים שלנו במתן טיפול מציל חיים ובמתן עזרה ראשונה דחופה, משלימה את ההכשרה שהם מקבלים ברפואה".

מנהל מרחב ירדן במד"א, אלי פרץ: "אנו שמחים על הצטרפותם של הסטודנטים למערך המתנדבים במרחב ירדן. הם מהווים תוספת כוח משמעותית למגן דוד אדום ועוזרים במתן המענה המהיר למטופלים. תודה לפקולטה לרפואה בצפת ולעומדים בראשה על שיתוף הפעולה. תודה מיוחדת נוספת היא לאחראי תחנת מד"א צפת, שלומי אסולין שסייע רבות לקידום הקורס. סטודנטים נוספים לרפואה מוזמנים גם הם להשתתף בקורסים שעוד נקיים בהמשך".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אני מבקש להודות לסטודנטים מהפקולטה לרפואה של אונ' בר אילן בצפת שלצד לימודיהם בחרו להצטרף לפרויקט "נאמני החיים" של מד"א. הנני סבור שתרומתם לפרויקט ולמשימת הצלת החיים תהיה גדולה במיוחד והרקע שמגיעים איתו יועיל מאוד לטיפול באנשים. מאז השקתו של הפרויקט הצטרפו לשורותינו עשרות אלפים שמהווים הוכחה להצלחת המיזם. אני מודה לכל מי ששיתף פעולה וכל  הנוגעים בפעילות המשמעותית. אני קורא לציבור הרחב להמשיך ולהצטרף ל"נאמני חיים" ולקחת חלק במשימה החשובה הזו. יש בידכם את הכוח לעזור לנו להמשיך ולהציל חיים בכל מקום ובכל עת".

 

מאת: ערן ריבק

 

עדי ליטמנוביץ, יור אגודת הסטודנטים לרפואה של אונ' בר-אילן בצפת בטקס סיום קורס נאמני חיים של מד"א. צילום דוברות מד"א
עדי ליטמנוביץ, יו"ר אגודת הסטודנטים לרפואה של אונ' בר-אילן בצפת בטקס סיום קורס נאמני חיים של מד"א. צילום דוברות מד"א
טקס סיום קורס נאמני חיים של מדא לסטודנטים לרפואה של אונ' בר-אילן בצפת. צילום דוברות מדא
טקס סיום קורס נאמני חיים של מד"א לסטודנטים לרפואה של אונ' בר-אילן בצפת. צילום דוברות מד"א

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: